Gå til innhold

Tips til valg av fjellskipakke og passende feller

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei der!

Jeg har ikke hatt ski på 10 år og mener nå det er på høy tid å investere i nye. En fjellskipakke er det jeg er ute etter, mye grunnet at jeg kommer til å gå utenfor preparerte løyper. Mitt hovedmål er å gå turer opp på fjelltopper på over 1000 moh., samt turer til fjellvann i nærområdet.

Skipakken trenger ikke være så avansert eller ha så mange fancy egenskaper. Men jeg foretrekker noe som er av en grei kvalitet og som er relativt lettkjørt. Jeg kommer til å bestille via www.xxl.no. Jeg har sett på følgende pakker, og det er disse som er aktuelle (rent budsjettmessig):

- Madshus Voss pakkeløsning

- Atomic Mountain BC pakkeløsning

- Fischer E99 pakkeløsning

Fellestrekkene ved disse pakkeløsningene er vel at sko og bindiger er identiske. Fischer skiller seg ut ved at den har full stålkant, noe jeg ikke overbevist om er verdt prisforskjellen.

Jeg ønsker å ha feller til denne pakken, og disse vil jeg også velge fra xxl. Jeg ser de har Åsnes feller på denne siden.

Spørsmålet er hvilken type og størrelse jeg trenger, og ikke minst om det er noe poeng i å spytte ekstra penger i en felle med combifix.

Jeg håper det er noen kyndige som kan hjelpe meg å ta et valg her!

Mvh. Øystein

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...