slacky Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hei, jeg sliter med et "lite" problem jeg nylig la merke til. For ca. 1mnd siden merket jeg først at pc'en min begynte å gå treigt, ved flere prosesser, spessielt lyd. Nå var jeg nylig i bios, da jeg begynte å bli lei. Så viser det seg at CPUen er ca 70 grader, også er den oppi 90+ grader så fort den kommer under press/load... Jeg har hatt samme cpu i omtrent et år nå, vil jeg tru.. der den har vært overklokket i 3-4 mnd på 3.1GHz (FOM 2.4GHz). For ca 1-2mnd siden lå den på ca 55-60 grader ved load. Noen som vet hva dette skyldes (kansje en løsning?) Eller må jeg kansje ut med noen tusen? :/ Endret 27. mai 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 2 problemer med løsninger avhengig av hva du har. 1. Kjøleren har utviklet pels og isolerer mer istedet for å gå kaldere, rens den for støv. 2. Du bruker Stock Intel kjøler og du har fått pels eller Push Pin søppelet har begynt å løsne og må festes på nytt eller HELST byttes ut. Lenke til kommentar
oldis Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 2 problemer med løsninger avhengig av hva du har. 1. Kjøleren har utviklet pels og isolerer mer istedet for å gå kaldere, rens den for støv. 2. Du bruker Stock Intel kjøler og du har fått pels eller Push Pin søppelet har begynt å løsne og må festes på nytt eller HELST byttes ut. Støtter dette, ta av kjøler, rens, ny pasta, på med kjøler.. Sjekk også kabinett-vifter etc. for støv, og funksjon. I tillegg: Kan du kjøre på for høy volt (vcore), kanskje glemt å stille ned etter overklokken din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå