Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Phase 2 som stikk

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann på 19 år, og er en del overvektig. Har kjøpt Phase 2, som er et slankemiddel. Finner ikke bildet av nøyaktig den pakken jeg har kjøpt, men den ligner denne: http://www.urtesenteret.no/products_pictures/Reductol2.jpg

Problemet er at jeg ikke klarer å svelge tablettene, og har hørt at kapsler ikke skal knuses. Så jeg lurte på om noen vet om den gir virkning dersom jeg benytter den som en stikkpille (i rumpa.) Helst unngå snakk om andre måter å slanke seg på, og/eller andre ting som vekten min (har bestemt meg for å prøve dette.)

Glad for et hvert seriøst svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du legger om kostholdet til å inneholde mindre raske karbohydrater som stivelse og korn så er dette _langt_ mer effektivt enn å ta phase 2 i enorme mengder. Phase 2 er bare "icing on the cake" og burde ikke være annet enn et hjelpemiddel ganske langt ned på listen din.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Zardoch

Phase2 kan knuses og spises som pulver. I en av undersøkelsene omkring produktet ble det bakt inn i brød med god effekt:

"An open-label 6-arm crossover study with 13 randomized subjects using standardized GI testing showed that the GI of Wonder Brand White Bread was significantly reduced by the addition of 3000mg of the Phase 2/StarchLite white bean extract in powder form with other dosages and formulations trending toward significance. The study was conducted by Jay Udani, MD Medical Director, Medicus Research)"

Det vil ikke virke som stikkpille, da prosessen den skal virke på foregår med enzymer i magen.

Phase 2 ser lovende ut, i den grad det har blitt testet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phaseolamin

Lenke til kommentar

Hele tanken bak phase2 for meg blir som å kjøpe en spesial-eske med plaster hvor det også følger med en kniv slik at du kan skjære deg for å få bruk for plastrene. Da trenger du streng tatt ingen av delene.

Fjern heller kilden til problemet og bli mer bevisst om hvordan maten og aktivitet innvirker på fettlagring og fettforbrenning.

Klart, man kan bruke phase2 av og til når det f.eks er spesielle sosiale anledninger e.l, men jeg vil bare stresse viktigheten av at dette ikke burde være en hvilepute for at man skal fortsette som før.

Lenke til kommentar
Gjest Zardoch
Hele tanken bak phase2 for meg blir som å kjøpe en spesial-eske med plaster hvor det også følger med en kniv slik at du kan skjære deg for å få bruk for plastrene. Da trenger du streng tatt ingen av delene.

Fjern heller kilden til problemet og bli mer bevisst om hvordan maten og aktivitet innvirker på fettlagring og fettforbrenning.

Klart, man kan bruke phase2 av og til når det f.eks er spesielle sosiale anledninger e.l, men jeg vil bare stresse viktigheten av at dette ikke burde være en hvilepute for at man skal fortsette som før.

Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Jeg ville helst ungått karbohydrater i det hele tatt (er svak for Skaldemann, har prøvd det som slankemetode med godt resultat).

Problemet er at vi lever i et samfunn som er så til de grader karboforgiftet og light-mat ødelagt, at jeg har funnet det umulig å etterleve disse prinsippene konsekvent, da jeg ofte spiser ute etc.

I denne sammenhengen er det jeg syns at det kan være greit med en karboblokker, og som sagt på bakgrunn av de undersøkelsene jeg har sett så langt, så syns jeg at Phase 2 virker lovende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...