twilight_world Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg prøvde å sende en MMS fra Tsjekkia for noen dager siden, men den kom aldri frem til mottaker. I følge samtaleoversikten min hos OneCall er imidlertid denne MMS'en blitt sendt 20 ganger i løpet av et par minutter. Antagelig er det telefonen som har prøvd igjen og igjen siden MMS'en ikke kom frem. Problemet er at for hver av disse sendingene skal OneCall ha 12.12 kroner. Med andre ord skal jeg betale 20 x 12.12 kroner = 242.40 kroner for en MMS som altså ikke en gang kom frem! Jeg syntes dette virket urimelig og henvendte meg til OneCall kundeservice. Der fikk jeg følgende svar: "Når det gjelder MMS i utlandet har jeg fått følgende tilbakemelding fra systemavdelingen: Her er det mobilen som har forsøkt på nytt igjen og igjen. Husk at i utlandet er det vanlig å bli fakturert, uansett om forsøket feiler eller ikke. Så lenge kunden ikke fjerner MMS'en fra utboksen vil telefonen forsøke på nytt helt til det går. Desverre er det slik det har vært her." Har noen andre på forumet hatt erfaringer med dette? Er det virkelig sant at man er tvunget til å betale for en tjeneste (MMS-melding) som ikke fungerer? Jeg har flere ganger tidligere opplevd at MMS har feilet med OneCall i utlandet (spesielt etter at de gikk over til Network Norway) og at mobilen har prøvd å sende flere ganger, men det har aldri dukket opp på mobilregningen før dette tilfellet. Det hadde vært interessant å høre andres erfaringer/meninger om dette. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) hmm nå har ikke jeg noe sånn super peiling, men forstår ikke at de kan fakturere deg for at telefonen din prøver å sende igjen og igjen. I og med at du ikke var klar over det. tror du burde ta en tlf til de å forklare at du faktisk ikke var klar over det, men samtidlig så betaler de vel operatør i utlandet for leie av nett så kan bli vanskelig Endret 6. januar 2009 av Rulator Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg tror ikke at det er MMS'en som har kostet så mye, det må være datatrafikken. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Finner du noe i vilkårene du har akseptert? Lenke til kommentar
twilight_world Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Etter å ha sendt en mail og klaget til OneCall fikk jeg følgende svar: "Hei! I henhold til vilkår for mobil abonnement er det ingen grunn til å kompensere dette ettersom dette beror seg på en mobilfeil og ikke en feil i nettverket. Men i ditt tilfelle har vi besluttet å kreditere deg som et unntak. Du vil derfor få 242,40 kr kreditert for ditt abonnement som vil komme deg til gode i neste fakturaperiode." Dette må jeg si er imponerende kundebehandling! Selv om de altså mener å ha retten på sin side, så vil de uansett tilbakebetale hele beløpet! Meget bra, OneCall! Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Etter å ha sendt en mail og klaget til OneCall fikk jeg følgende svar: "Hei! I henhold til vilkår for mobil abonnement er det ingen grunn til å kompensere dette ettersom dette beror seg på en mobilfeil og ikke en feil i nettverket. Men i ditt tilfelle har vi besluttet å kreditere deg som et unntak. Du vil derfor få 242,40 kr kreditert for ditt abonnement som vil komme deg til gode i neste fakturaperiode." Dette må jeg si er imponerende kundebehandling! Selv om de altså mener å ha retten på sin side, så vil de uansett tilbakebetale hele beløpet! Meget bra, OneCall! SÅNNE TING LIKER VI:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå