Harald.. Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hei, jeg er ikke helt oppdatert på spamfronten, da jeg personlig ikke har særlig behov for dette. Spørsmålet er ganske enkelt hva slags antispam program man skal bruke når man har følgende scenario: 1. Mottar rundt 20 spammail daglig 2. Bruker microsoft outlook 3. Kan ikke skifte mailadresse Har til nå brukt det for lengst uttdaterte Norton Antispam, men tviler på at det fungerer så veldig bra lenger (nettopp fordi symantec ikke selger dette som et eget produkt lenger). Har NOD32 antivirus, men virker ikke som spam er helt deres bord. Håper noen kjenner seg igjen i beskrivelsen ovenfor og har noen ideer. For alt jeg vet har denne teknologien stått på stedet hvil de siste årene, og er nå tilgjengelig overalt (selv om et raskt søk ikke ga meg særlig mange svar). På forhånd takk! harald Endret 7. januar 2009 av Harald.. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Opera sin mail client har et enkelt men bra spam filter. Jeg ser ikke noe til spamen lenger Lenke til kommentar
Harald.. Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Opera sin mail client har et enkelt men bra spam filter. Jeg ser ikke noe til spamen lenger takk for svar. jeg er dessverre bundet til microsoft outlook, da dette gjelder min mor, og tanken på å innføre et nytt e-postsystem lokker ikke. kanskje det er som du sier at antispam ikke trenger være så sofistikert, og bare i sin tid ble veldig hypet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 vurdert å bruke den innebygde funksjonen i Outlook? Lenke til kommentar
Harald.. Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 vurdert å bruke den innebygde funksjonen i Outlook? erfaringsmessig fungerer den nokså dårlig, den har bare oppfattet en brøkdel av hva norton klarte. nå må det sies at jeg bruker outlook 2003, det kan jo være det har forandret seg. kan også være at jeg ikke har gitt den sjansen den fortjener siden jeg i utgangspunktet var litt skeptisk akkurat nå sysler jeg med å fortsette med en norton som ikke oppdaterer seg. bare jeg blir kvitt den irriterende påminnelsen om å betale, burde den jo fortsatt fungere.. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Opera sin mail client har et enkelt men bra spam filter. Jeg ser ikke noe til spamen lenger takk for svar. jeg er dessverre bundet til microsoft outlook, da dette gjelder min mor, og tanken på å innføre et nytt e-postsystem lokker ikke. kanskje det er som du sier at antispam ikke trenger være så sofistikert, og bare i sin tid ble veldig hypet. Hmm, ok Men, skader ikke å installere opera og opprette mail kontoen bare for å prøve, kan jo alltids slettes Med opera blir jo surfing og mail i ett og samme program, bare det gjør ting litt lettere Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 akkurat nå sysler jeg med å fortsette med en norton som ikke oppdaterer seg. bare jeg blir kvitt den irriterende påminnelsen om å betale, burde den jo fortsatt fungere.. det har iikke falt deg inn at den vil fungere og oppdatere seg når du betaler da? Lenke til kommentar
Harald.. Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 det har iikke falt deg inn at den vil fungere og oppdatere seg når du betaler da? "det har falt meg inn". det er dessverre vanskelig å betale for et produkt som ikke eksisterer lenger. Jeg antar at alternativet er norton internet security. Dette vil imidlertid føre til konflikt med nod, det vil spise opp alt minne (det er en gammel pc), og koster 700 kroner i året. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 bruker spambrave lite på outlook express. Trodde outlook hadde spamfilter jeg? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Er greit med outlook 2003 å få vekk masse spam med å blokkere via junk mail filter basert på domener. Hos denne personen kan du sikkert blokkere all mail med opphav ifra .com .net .org .ru .cn adresse mail domener osv. Sender du all med mail domene fra disse til junk/søppelpost er du garantert å få bort 99% av spam. De fleste "normale" eldre hjemmebrukere skal vel kun motta fra .no mail domener. Du kan også importere denne lista til søppelpost registeret. Spam domain liste hentet fra : http://www.spacequad.com/staticpages/index...nSpammerDomains spam_domains.txt Endret 9. januar 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Harald.. Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 takker for svar. outlook har spamfilter ja, men jeg føler ikke at denne fungerer så bra - kan godt være jeg som tar feil. tror ikke det er så hensiktsmessig å sperre .com og .org, selv om det er et godt poeng at de fleste mail vil komme fra .no. Tenk imidlertid på mail fra gmail.com, hotmail.com, yahoo.com, etc. takk for listen over spam domains. Tror likevel at et "intelligent" spamfilter fungerer bedre, med tanke på at adressene vil endre seg ofte (skjønt domener mer sjeldent), mens oppsettet ofte følger forskjellige gjenkjennelige maler. Hadde det ikke vært for at norton internet security tok så mye minne hadde jeg kanskje vekslet over til det (700 for tre brukere er ikke så ille). For de som er interessert fant jeg forresten dette: http://email.about.com/od/outlookspamfilte...nti-spam_ol.htm - Top 10 Anti-Spam Plugins for Outlook vet ikke helt om den er så representativ, men er jo verdt en titt. på samme siden fant jeg også følgende som kanskje kan være interessant for noen. http://email.about.com/od/spamfightingtips...r_tips.-05j.htm - Top 25 Most Popular Anti-Spam Tips, Tricks and Secrets Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 For de som er interessert fant jeg forresten dette:http://email.about.com/od/outlookspamfilte...nti-spam_ol.htm - Top 10 Anti-Spam Plugins for Outlook sett noe om hvilke av disse som er best? Lenke til kommentar
Harald.. Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 sett noe om hvilke av disse som er best? rekker dessverre ikke å se på dem før jeg drar tilbake til trondheim. cloudmark og ella fikk litt blandet kritikk i brukererfaringene på cnet, men tror begge fungerer ok. ella kan man også bruke gratis, dersom man ikke har noe imot å ha reklamesignatur i mailen sin, samt popups i ny og ne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå