Gå til innhold

Ferie og feriepenger når man slutter i en jobb?

Anbefalte innlegg

Fikk i dag offisielt vite at jeg må gå pga. nedskjæringer. Jobbet der siden september 2007. Så da har jeg 5(?) ferieuker til gode fra i fjor.

Hvordan gjøres det når jeg da slutter? - jobber ut denne måneden. Jeg får penger for de 5 ukene, og januarlønn og that's it?

LCE :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har vært ansatt der nå i 1 år og snart 4 mnd. så det bør vel da gå greit. Det jeg lurer på er hva får jeg av penger når jeg slutter? 5 ukers feriepenger og januarlønn?

Kanskje litt kronglete skrevet det her. Men om noen kunne skrevet litt om oppsigelse og hva man har krav på rundt penger og ferie, så hadde det vært gull :)

Lenke til kommentar
har vært ansatt der nå i 1 år og snart 4 mnd. så det bør vel da gå greit. Det jeg lurer på er hva får jeg av penger når jeg slutter? 5 ukers feriepenger og januarlønn?

Kanskje litt kronglete skrevet det her. Men om noen kunne skrevet litt om oppsigelse og hva man har krav på rundt penger og ferie, så hadde det vært gull :)

Du får lønn for det du har jobbet + rundt 10% i feriepenger av brutto lønn i 2008. Skal du ha feriepengene for januar betalt nå må du skatte av de.

Lenke til kommentar
Du får lønn for det du har jobbet + rundt 10% i feriepenger av brutto lønn i 2008. Skal du ha feriepengene for januar betalt nå må du skatte av de.

Stemmer at du får lønn for det du har jobbet og 10-12% feriepenger. Men er det ikke slik at han slipper å skatte av feriepengen for 2008 selv om han får de utbetalt i jannuar 2009 da?

Lenke til kommentar

Stemmer at du får lønn for det du har jobbet og 10-12% feriepenger. Men er det ikke slik at han slipper å skatte av feriepengen for 2008 selv om han får de utbetalt i jannuar 2009 da?

Det var egentlig ikke det jeg mente men man slipper å bli trukket skatt fra de før de blir utbetalt men det beregnes likevel på likningen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...