A-Jay Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) http://www.nettavisen.no/it/article2491890.ece Det sies at prisen på PCer vil øke kraftig den nærmeste tiden. Jeg skal kjøpe en ny bærbar den nærmeste tiden (vinter/vår). Da har jeg to valg. Alternativ 1: Kjøpe bærbar NÅ på kreditt og risikere å måtte betale ned med renter over et par måneder. Men det kan likevel lønne seg hvis prisene stiger veldig. Alternativ 2: Vente i et par måneder med å kjøpe, og heller spare opp penger. Risikere å måtte betale mer for PCen. Hva skal jeg velge? Eller, hvor mye tror folk prisene faktisk vil stige fremover? Endret 6. januar 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 kjøp nå og la den gå ut på dato etter en måned eller vent lengst mulig slik at du får mer for pengene gjennom bedre hardware Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 la den gå ut på dato etter en måned Kan du presisere hva du mener med å "la den gå ut på dato"? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 la den gå ut på dato etter en måned Kan du presisere hva du mener med å "la den gå ut på dato"? kanskje jeg brukte litt feil formulering, det jeg mente er at om du kjøper en nå så vil den allerede være gammelt nytt neste måned siden det kommer bedre ting for hver måned som går. om du kjøper en nå så vil du ikke får en like god pc hvis du kjøper på høsten Lenke til kommentar
ChristianEx Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Når det kommer til prisøkning tror jeg ikke dette er noe og frykte så alt for stort dersom man fint tåler og betale en tusenlapp ekstra for maskinen. Tror nok ikke det er slik att en laptop som koster 8-10k nå koster 12-14 senere i år, men en oppgang på rundt en tusenlapp tenker jeg er realistisk. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 la den gå ut på dato etter en måned Kan du presisere hva du mener med å "la den gå ut på dato"? kanskje jeg brukte litt feil formulering, det jeg mente er at om du kjøper en nå så vil den allerede være gammelt nytt neste måned siden det kommer bedre ting for hver måned som går. om du kjøper en nå så vil du ikke får en like god pc hvis du kjøper på høsten Idiotisk argumentasjon. Dette kan du jo si uansett når spørsmålet kommer opp. Venter man kan man alltid få noe bedre. Har man bruk for en PC så kjøper man en PC når man trenger den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå