kristwa Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei, Prøver å reinstallere Windows på en av mine maskiner, men ser ut til å ha store problemer med å få tastatur til å virke under oppstarten slik at jeg kan "trykke en tast for å starte installasjonen av Windows". Jeg har prøvd med flere tastaturer, både USB og PS/2 (PS/2 tastaturer ser ikke ut til å virke selv når maskinen har startet), men klarer ikke å få til dette. Har også prøvd å koble fra f.eks. CD-ROM, RAM brikker og ekstra skjermkort for å se om dette gav noe liv til tastaturene, men ikke noe ser ut til å virke. Hovedkortet er et Asus P965 P5B Deluxe Wifi-AP. Etter hva jeg ser så kan jeg heller ikke oppdatere BIOS uten å gå via oppstartsmedie (som igjen blir et problem pga tastatur). Noen som har tips til hvordan jeg kan komme ut av knipen? Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 er det en mulighet for at ps2 tastatur kontakten er sperret i bios? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 har du prøv alle usb portene? og funger mus? Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Bortsett fra PS/2 tastatur, så virker alt (inkl mus) så fort jeg kommer inn i Windows. Får ikke sjekket om noe er sperret i BIOS siden jeg ikke kommer meg inn pga tastaturproblemene Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hvis denne da er sperret så kansje ta ut bios batteri for usb tastatur starter i windows og ikke før tror jeg Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Bruker mitt usb tastatur i bios uten problem, men trur det er en innstilling som må velges for at det skal fungere. Men PS/2 skal fungere uansett, så fremt noe ikke er ødelagt da. Bruker du foresten usb til PS/2 overgang? I så fall, så kan den være problemet. Endret 6. januar 2009 av Chiobe Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Har forsøkt å resette CMOS, men nå får jeg ikke noe skjermbilde engang. Maskinen kjører, men ikke noe bilde. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hvis du prøver å komme inn i bios nå uten skjerm bilde så kommer nok bilde i bios Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Ser ikke ut som om noen av tastaturene fungerer nå heller desverre. Kommer meg ikke inn i BIOS Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 da vet jeg dessverre ikke mer tror jeg. men se på asus forumet om de vet noe det er nesten alltid noen som har samme prob Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Var så lei av alt dritet at jeg bestilte meg nytt HK med Core i7. Takker for hjelpen uansett Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du kan lage en XP cd plate igjen, MEN du skal fjerne ..BOOTFIX.BIN..fra den I386 folder. Starte opp, og do nothing. Etter første reboot må du legge inn originalen, ellers vil du komme tilbake til.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå