Petteram Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Foran på objektivet ditt står der noe som Ø55mm. Da skal du ha feks dette Det er vel lurest å kjøpe det til min normal-zoom, det er er Tamron 17-50mm, så ikke det stod Ø-55 nei, mulig det er det som står rundt på "gull-ringen" ø67 (???) A16 ?? RandiA Helt riktig...du skal ha et 67mm filter. Lenke til kommentar
Junien Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tusen hjertelig takk, jeg har nok brukt dette filteret selv, men denne tråden du lenker til ser ut til å være veeldig nyttig;) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Helt riktig...du skal ha et 67mm filter. Åja, det betyr det.takk, takk....når man sier på foto-butikken hvilket objektiv man vil ha det til, bør de vel vite størrelsen også? RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg kjøpte det billigste sirkulære polafilteret jeg fikk fatt i før reisenog et godt eksempel på hva et slikt filter gjør kan sees på dette bildet: http://petteram.deviantart.com/art/Medina-III-96396285 Best effekt oppnås når du står 90 grader fra solen og da kan du få himmel som dette. Det er klart at du mister rundt 3 trinn, men i så god belysning som der nede merket jeg det ikke engang. Du verden, så flott...skulle vært moro å se bildet uten filter også da...man du får det vel fint uten også du :!: RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg kjøpte det billigste sirkulære polafilteret jeg fikk fatt i før reisenog et godt eksempel på hva et slikt filter gjør kan sees på dette bildet: http://petteram.deviantart.com/art/Medina-III-96396285 Best effekt oppnås når du står 90 grader fra solen og da kan du få himmel som dette. Det er klart at du mister rundt 3 trinn, men i så god belysning som der nede merket jeg det ikke engang. Du verden, så flott...skulle vært moro å se bildet uten filter også da...man du får det vel fint uten også du :!: RandiA He he, hadde jeg giddet å rote rundt i photoshop hadde jeg vel kommet ganske nær. Liker bedre å få bildet mest mulig ferdig fra kameraet enn å drive med "manipulering" Det hender selvfølgelig at jeg kloner vekk ting og øker farger og kontrast, men bare når jeg mener det er nødvendig. Bildene fra Malta feks har jeg ikke gjort noe annet med en oppskarping. Ikke ta det for gitt at de i butikken vet hva du skal ha. Det hender nok at de tar feil. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Helt riktig...du skal ha et 67mm filter. Åja, det betyr det.takk, takk....når man sier på foto-butikken hvilket objektiv man vil ha det til, bør de vel vite størrelsen også? RandiA Du er vel fremdeles Canondame Randi? Da kan du jo se her hvilken filterdiameter du skal ha Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ikke ta det for gitt at de i butikken vet hva du skal ha. Det hender nok at de tar feil. Ja, det har du rett i, det var en gang før jeg spurte på noe lignende...og da sa de: Ta med objektivet/kameraet da...... :!: RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du er vel fremdeles Canondame Randi?Da kan du jo se her hvilken filterdiameter du skal ha Du fikk meg til å bestille et slikt filter i natt da, Petter :!: ..fikk et lite kjøpe-kick..(Vel, skal ikke gi deg syldfølelse, dette får jeg ta på egen kjøpe-kjøpe-kappe ) RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Du er vel fremdeles Canondame Randi?Da kan du jo se her hvilken filterdiameter du skal ha Du fikk meg til å bestille et slikt filter i natt da, Petter :!: ..fikk et lite kjøpe-kick..(Vel, skal ikke gi deg syldfølelse, dette får jeg ta på egen kjøpe-kjøpe-kappe ) RandiA Trodde jeg var alene om sånne kjøpe-kick om natten jeg:-) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Trodde jeg var alene om sånne kjøpe-kick om natten jeg:-) Å.neida...du har nok en stor-konkurrent her :!: RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå