von-schnellfahrer Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Heisann! Ble ikke mye fotografering i jula, men var ute på èn morgentur på ski innover fjellheimen der jeg har hytte. Været var perfekt og lyset pent (som vanlig), tenkte derfor at et bilde var på sin plass. Jeg hadde tre tanker i hodet da jeg tok bildet: - Deilig sikt mot yndlingsfjellet - Søren så fort trærne kryper oppover i terrenget.. - Utrolig deilig lys, rett før sola kom opp Takker for tilbakemeldinger på bildet... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Fin stemning! Godt teknisk og fint motiv, men det ser ut som det er komprimert litt hardt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 OK, jeg gir opp. Hva heter yndlingsfjellet? Jeg tror ikke jeg klarer å plassere det. Jeg er med på at lyset gir en spesiell stemning her. Komposisjonen ser også bra ut. Men det blir litt uklart om det er landskapet generelt, eller fjellet, eller soloppgangen som er motivet. Jeg ser ikke et enkeltmotiv som peker seg ut som hovedmotiv, det er vel det største ankepunktet mitt. Ellers er bildet pent, og det ser ut som det illusterer et visst utslag av klimaendring. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 OK, jeg gir opp. Hva heter yndlingsfjellet? Jeg tror ikke jeg klarer å plassere det. Skeikampen Jeg ser ikke et enkeltmotiv som peker seg ut som hovedmotiv, det er vel det største ankepunktet mitt. Meningen var å fotografere fjellet, som blir tatt av både trærne og soloppgangen. Så da blir vel fjellet hovedmotivet Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 OK, jeg gir opp. Hva heter yndlingsfjellet? Jeg tror ikke jeg klarer å plassere det. Skeikampen Det var ikke verre nei. Der har jeg jo faktisk stått slalåm en eller annen gang mens jeg gikk på videregående. Sikkert et fint område. Jeg ser ikke et enkeltmotiv som peker seg ut som hovedmotiv, det er vel det største ankepunktet mitt. Meningen var å fotografere fjellet, som blir tatt av både trærne og soloppgangen. Så da blir vel fjellet hovedmotivet Du har i alle fall fått med trærne og soloppgangen. Kanskje du skulle ha bygget på fjellet littegrann slik at det tronet litt mer i bakgrunnen der. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg ser ikke et enkeltmotiv som peker seg ut som hovedmotiv, det er vel det største ankepunktet mitt. Meningen var å fotografere fjellet, som blir tatt av både trærne og soloppgangen. Så da blir vel fjellet hovedmotivet Du har i alle fall fått med trærne og soloppgangen. Kanskje du skulle ha bygget på fjellet littegrann slik at det tronet litt mer i bakgrunnen der. ja, skal ikke se bort i fra at det hadde gjort seg bedre da... Har du noen spesifikke råd å komme med, slik at jeg neste gang klarer å få fjellet til å trone mer Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 ja, skal ikke se bort i fra at det hadde gjort seg bedre da... Har du noen spesifikke råd å komme med, slik at jeg neste gang klarer å få fjellet til å trone mer Ta med spade. Nei, det er rett og slett vanskelig å ta bilde av fjell. Man kan bli slått av det majestetiske når man er der, men når man kikker på bildene etterpå blir det ikke helt det samme. Øving med forskjellig vinkler og brennvidder kanskje? En evig søken dette... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 ja, skal ikke se bort i fra at det hadde gjort seg bedre da... Har du noen spesifikke råd å komme med, slik at jeg neste gang klarer å få fjellet til å trone mer Ta med spade. Nei, det er rett og slett vanskelig å ta bilde av fjell. Man kan bli slått av det majestetiske når man er der, men når man kikker på bildene etterpå blir det ikke helt det samme. Øving med forskjellig vinkler og brennvidder kanskje? En evig søken dette... Flott morgenlys som er fanget her, men som det sies er det lite annet i bildet, og jeg vil tro det er den relativt vide vinkelen som er "synderen" her. Det er en evig kamp mellom det å ville få med seg mest mulig av den flotte naturen, og perspektivdistorsjonen vidvinkel uvergelig gir. Fjell gjør seg ofte bedre med litt (eller mer...) tele. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Stemningen er gull her, men føler ikke at himmelen passer inn. Klarer ikke å sette ord på det. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Stemningen er gull her, men føler ikke at himmelen passer inn. Klarer ikke å sette ord på det. hmmm... vel dette er kun èt bilde dersom det skulle være noen tvil (altså ikke klippet inn himmel e.l.) Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ja, ja, trodde ikke noe annet heller. Føler bare at det er noe som ikke stemmer. Eller...det hadde sett bedre ut med en annen himmel. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 mulig det, men slik var nå himmelen Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Don't kill the messenger og alt det der, ja. Men følte det måtte frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå