bragd Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei! Jeg har planer om å kjøpe meg et nytt skjermkort, det jeg gjerne vil ha på skjermkortet er: HDMI utgang, slik at jeg kan kjøre dette på TV/HD-skjerm. Det vil da selvsakt si at jeg må ha et HD-kort. Jeg vil gjerne kunne kjøre GTA IV på meget høy kvalitet. Maskinen jeg har som dette kortet skal inn i, har et Gigabyte GA-X48-DQ6 hovedkort (2x PCI-Express plasser tilgjengelig). Har 4GB ram, Quad-Core 2.6Ghz.. Det står et billig skjermkort som jeg betalte 700,- for.. så det går rett inni en "rest-maskin" Jeg har 0 peiling på hvilke skjermkort som er bra, men jeg vil aller helst kunne spille GTA IV og ha en høy oppløsning. På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vet ikke helt hvor mye penger du har tenkt å bruke, meen: Nvidia Geforce 9600 Et godt kort, kjører ikke alt på maks, men holder til mannen i gata. Kortet der du muligens får mest for pengene. Veldig rimelig. Nvidia Geforce 9800 Storebroren til 9600. Greier mye 9600 ikke greier, og er et godt alternativ. KAn slite litt med maksimal grafikk/oppløsning på de mest krevende spillene. Geforce 280 GTX Har du litt penger å bruke, er det ikke tvil, gå for GTX 280. Kjører ALT. lillebroren GTX 260 Er også et veldig godt kort, og du vil antageligvis tilfredstille deg med dette kortet også. Jeg anbefaler som du ser kun Geforce kort, fordi jeg kun har erfaring fra de. Du bør kanskje høre med noen om ATI kort før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg er verken Nvidia eller ATI fan og har brukt begge. Og pr. idag så er det ATI som gir mest ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Og mest varme med originalt oppsett. Men ati er et bra valg, bare du øker litt på vifta som går på 25% ved standard. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ye, siden dere har peiling på ATI, kanskje dere kunne sammenligne det med Geforce korta jeg anbefalte, så han får vite begge sieder av saken? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 4850 yter vell like bra som 9800 kortet skal jeg anta, 4870 er vell bedre enn 9800 garantert. Og 4870X2 denger GTX 280'n. Varme er stortsett en saga blott i disse dager, det er så enkelt og fikse og NV gutta sliter visst også med samme sak men her er RivaTuner to the rescue Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Ye, siden dere har peiling på ATI, kanskje dere kunne sammenligne det med Geforce korta jeg anbefalte, så han får vite begge sieder av saken? Hihi, 4870 slår GTX260 like mye som 4870x2 slår GTX280. GPU chart fra Tomshardware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå