Gå til innhold

Forslag til skjermkort

bragd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe meg et nytt skjermkort, det jeg gjerne vil ha på skjermkortet er:

HDMI utgang, slik at jeg kan kjøre dette på TV/HD-skjerm. Det vil da selvsakt si at jeg må ha et HD-kort. Jeg vil gjerne kunne kjøre GTA IV på meget høy kvalitet.

Maskinen jeg har som dette kortet skal inn i, har et Gigabyte GA-X48-DQ6 hovedkort (2x PCI-Express plasser tilgjengelig). Har 4GB ram, Quad-Core 2.6Ghz.. Det står et billig skjermkort som jeg betalte 700,- for.. så det går rett inni en "rest-maskin" :p

Jeg har 0 peiling på hvilke skjermkort som er bra, men jeg vil aller helst kunne spille GTA IV og ha en høy oppløsning.

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvor mye penger du har tenkt å bruke, meen:

Nvidia Geforce 9600

Et godt kort, kjører ikke alt på maks, men holder til mannen i gata. Kortet der du muligens får mest for pengene. Veldig rimelig.

Nvidia Geforce 9800

Storebroren til 9600. Greier mye 9600 ikke greier, og er et godt alternativ. KAn slite litt med maksimal grafikk/oppløsning på de mest krevende spillene.

Geforce 280 GTX

Har du litt penger å bruke, er det ikke tvil, gå for GTX 280. Kjører ALT. lillebroren GTX 260 Er også et veldig godt kort, og du vil antageligvis tilfredstille deg med dette kortet også.

Jeg anbefaler som du ser kun Geforce kort, fordi jeg kun har erfaring fra de. Du bør kanskje høre med noen om ATI kort før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...