BLU3kp Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hei! Jeg har laget en logo til et skoleprosjekt! Har noen tips til hvordan jeg kan få den til å se like bra ut på forskjellige oppløsninger? Og hvordan man gjør det? Har photoshop på pcen btw, så det er ikke noe problem. Jeg trenger den også til å se bra ut i svart hvitt! Endret 8. januar 2009 av gattuso Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du må lagre logoen i et vektorformat. Hvilket programm er det du har brukt? Er ikke alle program som støtter dette.. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Du må lagre logoen i et vektorformat. Hvilket programm er det du har brukt? Er ikke alle program som støtter dette.. jeg har bare brukt photoshop til å lage den logoen Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Som det allerede er blitt sagt, så er løsningen vektor-kurver. Det kan du forøvrig bruke i Photoshop uten at jeg skal påberope meg særlig erfaring med det der. Det kan m.a.o. være det kommer litt til kort med tanke på skalering og kontroll. I bransjen brukes mer eller mindre rendyrkede tegneprogrammer som Adobe Illustrator, Corel DRAW m.fl. Og det finnes et relativt oppegående Open Source alternativ som du kan sjekke ut. Synes forøvrig du mangler "den siste centimeteren" på en veldig bra piktogram-del av logoen (teksten er så som så) ... og det er at det er antydning til tær i øvre venstre del. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Som det allerede er blitt sagt, så er løsningen vektor-kurver. Det kan du forøvrig bruke i Photoshop uten at jeg skal påberope meg særlig erfaring med det der. Det kan m.a.o. være det kommer litt til kort med tanke på skalering og kontroll. I bransjen brukes mer eller mindre rendyrkede tegneprogrammer som Adobe Illustrator, Corel DRAW m.fl. Og det finnes et relativt oppegående Open Source alternativ som du kan sjekke ut. Synes forøvrig du mangler "den siste centimeteren" på en veldig bra piktogram-del av logoen (teksten er så som så) ... og det er at det er antydning til tær i øvre venstre del. hehe takk for svaret! Så er jeg ikke så veldig flink i photoshop eller:P Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Har noen en guide om åssen jeg skal få til de vektor greiene? btw jeg har adobe illustrator og photoshop Endret 8. januar 2009 av gattuso Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Se tredje verktøy ovenifra på venstre side. http://www.mtholyoke.edu/lits/ris/document...Illustrator.htm Endret 8. januar 2009 av Autodidact Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå