Gå til innhold

få logo til å se bra ut i forskjellige oppløsninger og svarthvitt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget en logo til et skoleprosjekt!

logolb6.jpg

Har noen tips til hvordan jeg kan få den til å se like bra ut på forskjellige oppløsninger? Og hvordan man gjør det? Har photoshop på pcen btw, så det er ikke noe problem.

Jeg trenger den også til å se bra ut i svart hvitt!:)

Endret av gattuso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det allerede er blitt sagt, så er løsningen vektor-kurver. Det kan du forøvrig bruke i Photoshop uten at jeg skal påberope meg særlig erfaring med det der. Det kan m.a.o. være det kommer litt til kort med tanke på skalering og kontroll.

I bransjen brukes mer eller mindre rendyrkede tegneprogrammer som Adobe Illustrator, Corel DRAW m.fl. Og det finnes et relativt oppegående Open Source alternativ som du kan sjekke ut.

Synes forøvrig du mangler "den siste centimeteren" på en veldig bra piktogram-del av logoen (teksten er så som så) ... og det er at det er antydning til tær i øvre venstre del.

Lenke til kommentar
Som det allerede er blitt sagt, så er løsningen vektor-kurver. Det kan du forøvrig bruke i Photoshop uten at jeg skal påberope meg særlig erfaring med det der. Det kan m.a.o. være det kommer litt til kort med tanke på skalering og kontroll.

I bransjen brukes mer eller mindre rendyrkede tegneprogrammer som Adobe Illustrator, Corel DRAW m.fl. Og det finnes et relativt oppegående Open Source alternativ som du kan sjekke ut.

Synes forøvrig du mangler "den siste centimeteren" på en veldig bra piktogram-del av logoen (teksten er så som så) ... og det er at det er antydning til tær i øvre venstre del.

hehe takk for svaret!

Så er jeg ikke så veldig flink i photoshop eller:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...