Datasmurf Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Min søster har et prosjekt på skolen om musikkens betydning i de forskjellige religionene, men det står ingenting om det i religionsboka hennes. Kan noen av dere hjelpe meg å hjelpe henne med å finne ut "generelt hvilken betydning musikken har i religionen med tanke på de religiøse ritene som gudstjeneste og dåp og begravelse og sånn. Liksom om musikken er en spesiell uttrykksmåte, og om den appellerer til bestemte følelser eller noe sånt." Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Åsatru er ytterst viktig for band innen vikingmetall-sjangeren. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg tror egentlig oppgaven spør om det motsatte, Abigor: Er vikingmetall viktig for utøvelsen av åsatroen og dennes seremonier? Har ikke noe svar til trådstarter i farten. Geir Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Vi har tenkt litt på det med at heavy metal og rock'n'roll ble sett på som djevelens musikk, men trenger litt mer enn det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Rett meg gjerne om jeg tar feil, men er det ikke helt vanlig med musikk i f.eks. en kirkedåp osv? Kanskje musikken er ment å "forsterke" poenget om hvorfor man gjør som man gjør i en gitt situasjon, da med tanke på kirkelige ritualer? Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Åsatru er ytterst viktig for band innen vikingmetall-sjangeren. Og Svensk vikingrock/Black metall Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Tilnærmelsen til folkemusikk har da også vært viktig for åsatrua. Men tanke på sosiale sammenkomster osv. Som f. eks. gildet etter et blot. Men skal heller ikke nekte for at spesielle grener av metal-sjangeren ofte kan knyttes til religionen (sånn den er i dag). Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 vel, det er jo vanlig å synge salmer i kirken. finn en salmebok, så lærer hun sikkert litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Tror du det hjelper på å finne svaret på generelt hvilken betydning musikken har i de ulike ritene, IsaachElric? Ser for meg at det heller gjelder på se på hvilken funksjon sangene har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå