goffen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Men tilbake til Olympus. Det er ikke uttak til trådutlåser, men det finnes visstnok en trådløs sak som virker. Noen som kan tegne og fortelle litt om den ? Tom Joda. Det finnes en orginal trådutløser som går i USB porten. Og en orginal trådløs IR basert. Du får også uorginale for USB porten både med tråd og radio aktivering opp til ca 100 m. Og selvsagt uorginale IR utløsere som også fungerer mot andre merker. Inbiller meg og at du får relativt billige med "time lapse" kontroll (som også kan brukes som vanlig remote?) Her var den M.v.h. Goffen Endret 9. januar 2009 av goffen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg kjøpte den trådløse for ca 250,- hos JP. Den virket som beskrevet. Da fikk jeg testet ut "Anti-shock" opplegget til Olympus samtidig. Snedige saker. Tom Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Anti-shock kan også bruke ved selvutløseren. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Anti-shock kan også bruke ved selvutløseren. Det er med den selvutløseren jeg begynte å bruke den funksjonen. Skulle prøve å ta et bilde av månen med den nye 70-300mm-en. Tom Lenke til kommentar
sarc Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Litt på sida av trådemnet no, men kva er det med Olympus sin anti-shock funksjon som er snedig i forhold til f.eks. Canon? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Litt på sida av trådemnet no, men kva er det med Olympus sin anti-shock funksjon som er snedig i forhold til f.eks. Canon? Anti-shock er egentlig det samme som Mirror lockup (MLU). På Canon, så kan du slå på Mirror Lockup. Da må du trykke to ganger på utløseren for å ta bildet; første gang for fokus og en gang til for å ta bilde (etter å ha ventet til speilet har roet seg). Når du bruker selvutløser og har MLU på, så vippes speilet opp i det du trykker på selvutløser og x sekunder seinere tas bilde. Med antishock, så trenger du kun å trykke utløseren en gang. Og du kan definere hvor lang tid det skal gå fra speilet vippes opp til lukkeren åpnes. Da slipper du å måtte bruke selvutløseren og vente i 10 seunder (For oss som har eldre Canon kameraer). Tom Lenke til kommentar
Cax Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Om E520 (Olympus generelt mye av det): - Best på å hindre støv på sensoren. Canon har prøvd å etterligne dette systemet. På 400D klarte de det dårlig i følge forsøkene jeg har sett, men det er mulig dette er blitt bedre på 450D. - Veldig god kvalitetsfølelse og grep, noe man setter pris på når man har blits og et tungt objektiv på - Nær sagt komplett serie med objektiver som nesten alle er nye konstruksjoner nøyaktig tilpasset kameraet. Til sammenligning lager Canon 3, toppen 4 objektiver til cropkameraene sine som ikke er rene forbrukerobjektiver (skjønt Tamron, Sigma og Tokina produserer jo mye til Canon). Samtlige av Olympus' ikke-forbruker-objektiver er værtettet også (men E520 er ikke tett) - Som nevnt av andre, og i likhet med Pentax og Sony, er det stabilisering i kameraet. Selv det bittelille 25/2.8-pannekakeobjektivet blir stabilisert. - Det er mulig alle andre også har det nå, men jeg elsker at kameraet automatisk finner ansikter i bilder man har tatt, slik at når man skal zoome inn for å sjekke at man er fornøyd med fokus og detaljer og denslags, så zoomer den rett inn på ansiktet til folk. Den funksjonen tror jeg ikke jeg kunne leve uten nå som jeg har vendt meg til den. Lenke til kommentar
lakrisnisse Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Med ME-1 Eyecup blir søkaren forstørra 20 prosent. Da er den faktisk nesten like stor som E-1. http://www.japanphoto.no/product/kamera-ti...-1-eyecup-1-2x/ Ett lite tips, billigere enn Japan http://www.focalprice.com/13X_Magnifying_E...I201B_7871.html S. Lenke til kommentar
lakrisnisse Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Mamoz har den, ser jeg: https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...3652&bhcp=1 650,- var ein avsindig pris. Andre selger den for 229,-. Enig i det, tror jeg betalte en 2-3 hundre for min på JP i sommer. Igjen, hva med denne, under 30kr http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5469 Fungerer utmerket med min Olympus E-510 S. Endret 6. mars 2009 av swank Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Negativt: * Litt liten søker, men det er vel ikke kun Olympus som plages med det, er vel mer standard når det gjelder mange "normale" DSLRer. Akkurat dette er det eneste som jeg synes er merkbart irriterende med mitt E-510. Lånte et Nikon D700 på Tirsdagen og det var bare helt fantastisk søker. Nå har jeg ikke nok kunnskap til å si om det var fordi det er fullformat eller ei, men det er første gangen siden jeg kjøpte kameraet mitt at jeg fikk lyst til å oppgradere. Lenke til kommentar
Cax Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Akkurat dette er det eneste som jeg synes er merkbart irriterende med mitt E-510. Lånte et Nikon D700 på Tirsdagen og det var bare helt fantastisk søker. Nå har jeg ikke nok kunnskap til å si om det var fordi det er fullformat eller ei, men det er første gangen siden jeg kjøpte kameraet mitt at jeg fikk lyst til å oppgradere. Dette er direkte relatert til størrelsen på klumpen over fatningen. De små E-kameraene er laget for å være veldig små, da blir også søkerne små. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Irriterende liten søker er det som trekker ned. Kvalitetfølelsen er veldig bra, og det er masse funksjoner osv man kan utforske etterhvert.. Jeg bruker mest liveview for tida. Makro og manuell fokus er ikke mulig med søkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå