UUnreal Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Jeg vet at jeg kan bruke runas, men har har ikke brukt den kommandoen før. Den filen som skal kjøres skal også kjøres over lokall nett. Jeg får mappet filene lett, men ikke kjørt den som admin. Noen gode forslag? Endret 6. januar 2009 av UUnreal Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 test dette VBS-scriptet Option explicit Dim oShell set oShell= Wscript.CreateObject("WScript.Shell") 'Replace the path with the program you wish to run c:\program files... oShell.Run "runas /noprofile /user:administrator ""C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE""" WScript.Sleep 100 'Replace the string --> yourpassword~ with the 'password used on your system. Include the tilde "~" oShell.Sendkeys "yourpassword~" Wscript.Quit Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 test dette VBS-scriptet Option explicit Dim oShell set oShell= Wscript.CreateObject("WScript.Shell") 'Replace the path with the program you wish to run c:\program files... oShell.Run "runas /noprofile /user:administrator ""C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE""" WScript.Sleep 100 'Replace the string --> yourpassword~ with the 'password used on your system. Include the tilde "~" oShell.Sendkeys "yourpassword~" Wscript.Quit Jeg skriver det i batch. Har ikke så mye hjelp i wbs. Kan bruke dette i allefall: runas /noprofile /user:administrator ""C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE""" Åssen kan man få kjørt dette på en server f.eks. ? Trenger også at man får logget inn automatisk med passord på samme kommando. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå