nosense Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Lurer på om det kan være noe feil med min PSU da jeg får flimmring i spill, får feil i 3d mark og andre programmer som presser grafikkortet. Jeg har testet minne med memtest i vista’s egen, samt memtest86 eller hva det heter. Får ingen feilmeldinger på minne. Trodde kanskje det var noe galt med skjermkortet (radeon hd 4850), men etter at jeg byttet strømutgang på strømforsyningen får jeg sjeldnere feilmeldinger. Jeg har et chill innovation 520w strømforsyning (modulær). Kan det være at mine problemer skyldes at PSU ikke gir nok strøm til skjermkortet? Noe som vet om et program som kan teste PSU? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tja, muligheter du har selv er programmer/BIOS som kan måle spenningene, men det er aldri garantert at disse måler korrekt, så man bør ikke stole 100% på dette. Du kan bruke et digitalt multimeter til å måle mer nøyaktig, disse får du fra ca. 2-300 kr. hos f.eks Biltema eller Clas Ohlson. I utgangspunktet skal forsåvidt PSUen holde greit til det oppsettet du har (slo opp en annen post der du listet specs). Det er også godt mulig problemet fortsatt ikke ligger med PSU selv om du opplever varierende resultater ved bruk av andre utganger. Lenke til kommentar
nosense Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Hva tenker du det kan være da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå