Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bmw 320i E36 - Erfaringer og kjennskap til problemer med toppen?

shog

Anbefalte innlegg

Heisann! Har nettopp kjøpt meg en Bmw 320i E36 91.mod veldig fin og god bil å kjøre. har 150hk + kn-filter effektannlegg (dobbel) , Har hørt noe om at det er noen bmw'r som Toppen kan sprekke veldig fort på.

Så jeg spørr dere der ute som har peiling om dere har hatt noe problem eller vet noe om denne typen?

!! er en rekke 6'r som står i .

Venter svar:) takk.

post-181343-1231241701_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har ikke hørt om noen tilfeller der det har skjedd men vet det kan skje.

Jeg har en 318i E36, den er det alublokk på. Varmkjørte den så all kjølevæska kokte av den, motoren er like fin, ikkeno væske i olja eller noen ting. Men tror ikke man skal gjøre det så mange ganger før det går galt. Skal sies at det ikke var med vilje, den kokte på tomgang en stund før jeg fikk skifta vifta som manglet halvparten av bladene (=

Lenke til kommentar
Hmm, har ikke hørt om noen tilfeller der det har skjedd men vet det kan skje.

Jeg har en 318i E36, den er det alublokk på. Varmkjørte den så all kjølevæska kokte av den, motoren er like fin, ikkeno væske i olja eller noen ting. Men tror ikke man skal gjøre det så mange ganger før det går galt. Skal sies at det ikke var med vilje, den kokte på tomgang en stund før jeg fikk skifta vifta som manglet halvparten av bladene (=

Det at BMW sine topper er mindre holdbare enn andre er en gammel myte som henger igjen fra de første alutoppene på slutten av 70- og begynnelsen av 80-tallet.

Disse toppene er ikke mer eller mindre holdbare enn andre. Grunnen til at det er litt større frekvens av topproblemer er at dette er biler som er populære blant ungdommer og innbyr til litt aktiv kjøring. Så lenge man tar det med ro til man har driftstemperatur (noe som gjelder ALLE biler) så er det ingenting å kvi seg for.

Stell og brukermåte er alfa og omega på alle biler og motorer.

Eneste moderene BMW motoren som har genuint dårlig topp er toppen på M21D24 motoren (motoren i E28/E34 524td og E30 324td). Denne har eg selv og kan bekrefte at den tåler heller lite og ingenting. Noe eg smertelig har fått erfare i demontering av topper eg håpet eg kunne bruke på min egen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...