Gå til innhold

[Løst]prosjektor, lystyrke og kontrastforhold + lærett


Anbefalte innlegg

ja da har jeg å bynt å se på dette. men er ikke noe bilde freak når det gjeller dette.

 

har skjønt sopass at lystyrke er en ting som må være lav, og kotrast forholde helst mindere en 5000:1

 

har ikke rå til den dyreste så har sett litt på BenQ MP622c og litt på Sony VPL-ES5

 

noen som har erfaring med disse to?

også lurte jeg litt på lærrette, er jo forskjellige mål osv. men på værken sonnyen eller benQ så står det bildeformat. er det kansje forde det er noe man stiller inn selv eller hva?

 

mvh Nooben tor

Endret av znace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har skjønt sopass at lystyrke er en ting som må være lav, og kotrast forholde helst mindere en 5000:1

Lysstyrken bør være tilpasset rommet, i et godt hjemmekinorom (les: med god lyskontroll) av normal størrelse trenger man ikke veldig mye lysstyrke, det er riktig. Kontrasten bør i utgangspunktet være høyest mulig, men her gjelder det å ikke se seg blind på tallene fra produsenten, da disse kan være noe misvisende.

 

også lurte jeg litt på lærrette, er jo forskjellige mål osv. men på værken sonnyen eller benQ så står det bildeformat. er det kansje forde det er noe man stiller inn selv eller hva?

De aller, aller fleste hjemmekinoprojektorene er 16:9. Hvis oppløsningen er f.eks. 1280*720 eller 1920*1080 er formatet 16:9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...