purpletao Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Faren min har en tlf av denne typen og har ikke dekning i et garasjeanlegg hvor han står mye og mekker bil (dvs det ER såvidt signal der, men varierer mellom 0 og 1). Det kule med telefonen er at den faktisk har et antenneuttak bak, og etter et besøk på Clas Ohlsson ble han overtalt til å kjøpe en antenne av denne typen, pluss en adapterkabel. Men da han pakket opp funket det ikke, nei verken kabelen eller pluggen passet i antenneuttaket i det hele tatt, og han er på jakt etter alternative tips. For at han ikke skal miste ennå flere grå hår har jeg lovet å spørre ekspertene her. Noen som har gode forslag? Endret 6. januar 2009 av purpletao Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 det er jo ikke så rart siden den adapterkabelen er til holder og ikke til telefonen. Jeg har søkt litt på nettet, uten å klare å finne ut av hva slags kontakt som brukes på k810. Kunne du kanskje tatt et bilde av antennekontakten og postet? Om du er i Osloområdet, kan du kanskje stikke innom Elfa. De bør kunne si hva slags kontakt det er (og har også muligens kontaktet/overgangen du trenger). Ellers bør vell en hvilken som helst finelektronikkforhandler klare å finne ut av dette... Lenke til kommentar
techgirl Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 I følge Sony Ericssons hjemmesider er det adapterkabelen HCE-12 som passer til K810i. Denne kobles da til en antenne. Jeg har ikke fått prøvd det selv, men det kan jeg vel klare å få gjort snart. "Hullet" i telefonen er i hvert fall lik den på en gammel SE-telefon som broren min har brukt antenne på. Adapter-kabelen hos Clas Ohlson ser ut som den broren min har, og det står HCE-12 der så det er rart hvis den ikke passer i telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå