Gå til innhold

Plassering av PS3 i benk

Anbefalte innlegg

Men dere mener det ikke skal være noe problem å sette den der?

Ja, det mener vi.

Du har spurt om d et par ganger. Og fått svar enda flere ganger :)

Men ok. Svar med full setning:

Vi mener d kommer til å gå helt fint å putte den inni den nye TVbenken din. Og nei, du trenger ikke å kjøpe noe ekstra vifte eller lage større hull bak. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å lagge hul bak ps3'en din uten at det blir stygt hadde jeg gjort dette uten å nølle, ps3 bråker når den er varm... Men skal funke å sette den inn benken uansett, blir ps3 får varm skrur den seg av uten varig men :fun:

Har selv lagd et hul bak min maskin, men var noe trangere benk en detdu har...

Ikke finn på å kjøpe den vifta til å sette foran (4x40mm), synnes den funker utrolig dårlig, bråker mere en nødvendig også... (har den selv)

Men denne tror jeg hadde gjort susen http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10226

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at ekstra vifter ikke har noen effekt, er vel ps3 sin vifte som bestemmer hvor mye luft som skal inn og ikke en utenpå?

hvis hele boksen blir kjølt ned vil det trenges mindre luft inn, hele greia blir varm når den først blir varm.

Så en ekstern vifte har en hensikt altså?

Lenke til kommentar

PS: Når det gjelder støv, ta en kompressor og blåsepistolen og blås inn i luftehullene. Både PS3 og laptop kjørte en god del bedre etter å ha blitt kvitt støvet, særlig laptop'en ;) PS3'n hadde stått i litt over to år før jeg blåste den, åh fy faen til støvsky...

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at ekstra vifter ikke har noen effekt, er vel ps3 sin vifte som bestemmer hvor mye luft som skal inn og ikke en utenpå?

Vel - om det ikke er nok sirkulasjon inne i selve stereobenken, så vil ikke den varme lufta som PS3'en pumper ut ha noe sted å dra. Da blir det etterhvert ganske varmt der inne, og hva skjer da? Jo PS3'en skrur opp vifta enda mer for å kjøle seg ned..

Det bråker ganske bra tilslutt.

Jeg vurderer faktisk å finne en stille vifte som jeg kan montere innerst i stereobenken for å få pumpa inn kjøligere luft. Når jeg ser på film så synes jeg nemlig at PS3'en er litt for støyete i de stille partiene på filmene, så jeg vil gjerne lukke døra på stereobenken.

Lenke til kommentar

Hei igjen..

Jeg er forsatt litt skeptisk til å sette min ps3 inn i benken.. men nå har jeg fått satt den inn, og tatt et bilde...

Ifra toppen på ps3èn og opp til toppen av "taket" i benken er det 13cm

Fra siden der viften sitter og til "veggen" er det 12cm

Og bakdelen på ps3èn står 12cm ifra "bakveggen"

Hullet i bakkant har en diameter på 5cm..

Ps. Glassdørene skal evt stå åpne under spilling.

Så jeg lurer på om jeg kan la den stå der, eller om jeg må montere en ekstra vifte, lage hull bak, osv

post-23120-1231707430_thumb.jpg

Endret av lasse958
Lenke til kommentar

Varmen stiger opp og ut gjennom døra framme. Er det eit vanleg problem at PS3-ene blir overoppheta? Om ikkje så ville eg ikkje bry meg. Vifte er overkill, du kan til nød skjære litt ut av bakplata på toppen bak sånn at varmen kan gå ut der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...