Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Klikking" i skulder.


LasH

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg opplever at jeg får et "knikk/knekk" i høyre skulder, under enkelte bevegelser. Har googlet dette litt, men det var helst folks om kjente smerte osv. Har også lest litt om rotatorcuff elns, men vet ikke om det stemte helt.

 

Jeg får knekk spessielt under brystøvelser som benkress, flat og skråbenk med hantler etc. Når jeg løfter hende rett opp, over hode så kommer det ikke noe knekk. Kjenner heller ikke noe særlig smerte, hverken under, etter trening elle til vanlig. Kjenne bare at jeg er litt "sliten" kanskje.

 

Når jeg utfører sidehev "bevegelsen" så kommer knikke også, alså om jeg løfter armene utover. Viss jeg står slik "-|-". Der streken i midten er overkroppen min, og strekene ved siden er armene mine helt utstrakt.

 

Noen som vet hva dette kan komme av? Burde jeg oppsøke lege/fysioterapaut. Som sagt, kjenner ingen smerte enda, men har ikke trent skuldrer enda, det er ikke før fredag ;).

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva dette kan komme av? Burde jeg oppsøke lege/fysioterapaut.

 

Tja... det er vel et par-tre distinkte muligheter. Enten en sene som glir over ben, eller ledd som "popper" pga. avstand, vannoppbygning eller noe slikt. Det er helt vanlig og så vidt jeg vet også helt ufarlig. Det "popper" og "klikker" mange steder på meg, men ikke med noen særlig regelmessighet slik du beskriver. Det pleier å klikke, og så tar det en stund før det bygger seg opp vann eller spenning og det skjer igjen.

 

Men iom. at det skjer hver gang du gjør visse bevegelser så synes jeg du burde spørre fastlegen din. Dersom det er en sene og det skaper slittasje, så KAN den vel i aller verste fall faktisk ryke.

Lenke til kommentar

Knikk og knekk opplever jeg også når jeg trener. Det gjør ikke vondt, men kan selvsagt oppleves litt ubehagelig.

 

Jeg så en her på forumet som skrev at knikk/knekk er helt ufarlig såfremt det ikke oppstår smerte, så du har vel egentlig ikke noe å uroe deg for. At du blir sliten i disse områdene er vel også normalt under en treningsøkt :)

 

For min egen del har jeg konkludert med at det er en blanding av sener som forflytter seg, samt knokler som går litt ut og inn av ledd(?). Jeg bryr meg ikke nevneverdig om det i alle fall (siden det ikke gjør vondt).

Lenke til kommentar

Samme her, trådstarter. Jeg byttet benkpress m/stang mot benkpress med manualer, det hjalp på klikkingen i skulderen. Får også når jeg tar sidehev, men har merket at det er når jeg egentlig er utenfor det bevegelsesområdet som øvelsen trenger så da holder jeg meg innenfor. Håper egentlig at det gir seg, av og til gjør det "vondt", dvs på grensen til vondt men ikke nok til at jeg bryr meg mer enn å bare følge med. Noen oppvarmingssett hjelper også forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...