Autofil Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Heisan. Jeg har en eldre Dell Inspiron 9400. Hvis den har ligget noen timer i bilen i f.eks; +8C i dvalemodus, så kan jeg glemme å bruke den før den har blitt en del varmere. Det tar ørten minutter å starte programmer. Autoroute klarer ikke å starte i det hele tatt før pc`n er restartet å varmere. Jeg trodde da det bare var fordel å ha en "kald" pc, da det jo er en kjent sak at kjøling er Alfa & Omega?? NB! Jeg er ingen datanerd, som dere forstår, kun en hyppig internettbruker. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) I gamledager så var det en tommelfingerregel at alle elektroniske artikler skulle nå romtemperatur før de ble tatt i bruk. Aner ikke om dette "kjerringrådet" gjelder fortsatt. De fleste produkter har vel også en øvre og nedre driftstemperatur. Endret 6. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Jo da, har jo hørt om det jeg også. Men samtidig er det jo så "viktig" å kjøle ned pc`r om dagen. Vannkjøling,kraftige vifter osv. Så pc`n skal først være varm, så skal man kjøle den ned... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg ser jo poenget ditt, men der vil jo det med øvre og nedre driftstemperatur spille inn. Viften(e) vil jo ikke klare å få en maskin under nedre driftstemperatur; men -15 i bilen har mye større mulighet for å få til dette. Lenke til kommentar
ErikH Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 LCD skjermer blir vel trege i kulda, det kan være det du ser. Og det blir kondens på kalde ting som kommer inn i varmen, så pass på at det ikke er masse vann over alt på maskina når du starter den. Vet ikke hvor mye du merker dette fra +8, men når jeg kommer inn med kameraet fra -10 tar det en stund før det er varmt og tørt. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 De tilfellene jeg nevner er ikke "kondensproblemtilfeller". Det er ute i bilen jeg bruker denne pc`n Det virker heller ikke som det er noen problemer med skjermen ved disse temperaturene. Kun at programmene knapt reagerer eller starter. Og når jeg er inne på ting og tang med denne møkka-pc`n, er det normalt at en laptop ikke våkner opp av dvalemodus hvis lokket har vært nede, og det er tilkoblet en usb-ting som f.eks GPS-antenne eller internettmodem? Må slå av pc`n ved hjelp av av/på knappen hver gang jeg har dlemt å koble fra usbplugger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå