Gjest gjest ønsker å hjelpe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Haloen folkens, har holdt på med ei dama siden slutten av september i fjor. Som personer er vi litt forskjellige, vi liker forskjellige ting som f.eks musikksmak og enkelte sjangere innen film, men det er bare små ting. Vi har begge gitt godt utrykk for at vi liker hverandre. Noe offentlige kjærester er vi ikke, selv om vi tilbrang mye tid sammen (før jul), er mye ute sammen på dagtid (ikke festing) og tilbringer mange fine stunder i sofakroken med god mat og film. Vi har liksom oppført oss som kjærester men aldri gjort noe offentlig der verken jeg eller hun kunne si ja vi er kjærester til venner og bekjente. Vi hadde fine kontakt hele tiden men jeg så like før jul at det dabbet av. Da reiste hun til familien på østlandet på juleferie. Ble ikke noe kontakt før kun kom hjem for noen dager siden. Etter at hun kom hjem ble det en del sms utveksling. Og jeg klarte ikke å holde meg lenger og måtte ringe henne og gi klart uttrykk at eg ønsket å se henen igjen. Det fikk jeg positiv respons på. Men det ble ikke noe av da hun ble syk. Noen dager senere mens jeg er på msn ser jeg at hun er pålogget og tar kontakten. Hun ønsket å snakke med meg om noe. Plutselig kommer det: vi er forskjellige, passer ikke sammen osv. Sier at jeg skremte henne da jeg absolutt måtte ta oppvasken når hun var hos meg den ene gangen (like før jul), fordi hun mener at hun er rar og merkelig. Hun ønsker at vi forblir venner og kutte ut all kosingen vi drev med. Det med oppvasken var kanskje drøyt fra hennes side, men at hun er rar og merkelig synes eg absolutt ikke. Alle har sine dårlige dager. Fikk vite at hun hadde det tungt når hun var liten og at hun har gått på lykkepille siden barneårene og har sluttet med disse for knapt 6 måneder siden. Sliter med depresjon med andre ord. Saken er at selv om vi ikke er kjærester ønsker eg at vi kanskje en gang i fremtiden kan bli det. Jeg har ikke noe hastvark. Jeg er ikke noe ekspert på depresjon og hvorfor enkelet prøver å kutte ut konatkt med folk de liker sånn helt uten videre. Hun har gitt klar uttrykk til meg etter samtalen på msn at hun liker meg utrolig godt og at det er derofor veldig vanskeligt for henne å si til meg at hun ønsker meg som en venn og ikke noe mer. Har noen noe råd på hva jeg kan gjøre for å prøve hjelpe henne, fordi jeg ønsker absolutt å ha henne i livet mitt, men vet ikke hvordan ta de forsiktige trappetrinnene? Vi skal møtes snart men frykter at hun kommer til å avlyse det. Jeg er for det meste en person som prøver å finne løsning på problemene og ikke ungå dem på lettes mulig måte. Så hjelp mottas med stor takknemmelighet Begge er godt over 20 år forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå