ardi Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 hehehe!! ja sant;) du joiner så lager vi en;) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Syns jeg heller at datamaskiner burde bruke vannkjøling til og med bærbare!! OG gidd å si "ja men då blir pcen ødelagt" faen dt går jo an å lage et system som holder da... eller kanskje bytte ut vann med noe som har tilsvarende temperaturegenskaper, men som ikke er i stand til å kortslutte alt og litt til? og som helst ikke er helsefarlig for brukeren i samme slengen. eller kanskje en skulle bygget en laptop fylt med olje? Vannkjøling er safe. Om du vet hva du driver med, ofc. Ingen heksekunst å holde ting tett, tro det eller ei! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Vann, opp\ned kabinett, grundig gjennomgang og over natt-testen og følge med av og til. Så og si skuddsikkert=) Lenke til kommentar
ardi Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 fatter ikke at mesteparten ennå avhenger av "luftkjøling" (eller hva det heter) skulle liksom trodd vi lå litt lenger fremme da. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 fatter ikke at mesteparten ennå avhenger av "luftkjøling" (eller hva det heter) skulle liksom trodd vi lå litt lenger fremme da. If it works, don't fix it. Luftkjølere er billig og de fungerer utmerket til dagens prosessorer samt de som kommer imorgen. Lenke til kommentar
ardi Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 ja, sant det men allikevell, vi har teknologien til å få mer ut av datamaskinen, så hvorfor bruke gammel teknologi. Og heller prøve å finne noe nytt som utnytter det som allerede er mye bedre Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 fatter ikke at mesteparten ennå avhenger av "luftkjøling" (eller hva det heter) skulle liksom trodd vi lå litt lenger fremme da. Varmen ender jo stort sett opp i luft uansett. Vann, heatpipe, fasekjøling osv er jo bare mellomledd varmen skal gjennom. Jo færre mellomledd jo billigere bli det. Slike fordyrende mellomledd mener jeg ikke er særlig framtidsrettet. I framtida ser jeg for meg at stadig mer går i retning av passiv luftkjøling (kjøleribber uten vifter). For å få det til må effekten ned på mange av dagens viktigste komponenter (CPU og GPU). Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 heh, nå kom jeg til å tenke på at 386 fint kunne kjøre uten kjøleribbe i det hele tatt Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Bare en tanke her, er det ikke mulig å lage en større(kanskje svær) brikke med masser av god isolasjon som hadde veldig lite strømforbruk? Og likevel ha grei ytelse? Det kunne kanskje blitt en limited edition til rike folk. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Og intel Atom Det var en tokjernet Intel av nyere rang som kunne kjøres uten kjøler / IHS også, og holdt ganske gode temps. Skal se om jeg finner klippet. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Og intel Atom heh, det tok dem god tid å komme dit, hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå