Gå til innhold

Hvordan få Microsoft Excel til og regne


cmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

F.eks mark A1 og nedover til f.eks A20 om det holder klikk på autosum knappen (liggende M) Da vil alt du skriver på A1, A2, A3 o.s.v automatisk regne det det du skriver og summen vil ligge i på A20. Altså A20 vil da endre seg vær gang du skriver et tall i rutene over

 

Samme gjelder om du vil gjøre det bortover: A1, B1, C1 o.s.v da markerer du bare den veien i steden og trykker på autosum der du vil at summen skal være

Lenke til kommentar
Det fungerte jo det, men det har seg slik at det på en eller annen mpte har dukket opp 6666 linjer, da havnet summen nederst, jeg skal ha summen på linje 56 :p

 

Ta bare å marker ned til 55 der du har skrevet, når du da trykker på autosumer skal summen komme på linje 56

 

hvis linje 56 er der summen skal være på alle kolonner...skriv et tall på linje 1 og 55 bare marker nedover og klikk autosumer. Summen kommer i 56 og den inkluderer de tomme feltene, så når du skriver der blir det tatt med i summen på linje 56

 

lykke til

Lenke til kommentar

Fikk det til nå, måtte starte programmet på nytt bare, bruker tråden til og spørre om en kjapp ting til.

Hvordan kan jeg få 2 vinduer som på dette bilde her, det begynner og bli et ganske avlangt regneark det jeg har nå, og jeg skulle gjerne sett det som står helt til venstre hele tiden...

 

Se her:

post-91642-1231245311_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...