Conjo Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har i to dager nå akket og stønnet meg gjennom diverse laptoper til salgs hos bl.a komplett, multicom, elkjøp osv, og blir ikke klokere, bare mer og mer usikker på hva som er rett valg for min del. Det er rett og slett så mye forskjellig der ute med forskjellige ulemper og fordeler at jeg blir sprø. Har registrert meg her nå i håp om at noen velvitende sjeler kan hjelpe meg litt på vei. Mine absolutte krav er at jeg ikke kjøper fra ps.no, og at det ikke er Acer. Hadde det vært opp til meg, så hadde Acerfabrikken vært teppebomba for flere år siden. Sitter på en Acer nå som har vært inne til reperasjon 3 ganger med 3 forskjellige problemer, og nå bråker den så inn i gampen at jeg tror den skal eksplodere. Jeg orker ikke mer frem og tilbake med ps.no og acer, så jeg gir meg ens over og kjøper heller ny laptop. --Over til ny data-- Jeg må ha en data som klarer det meste av spill der ute, og at den naturligvis er kjapp. Har sett på HP Pavilion dv7-1195eo, Multicom Compal JHL90+ og Multicom Kunshan M860. Vil nødig bruke mer enn 12k på ny maskin. Kunshan har jeg vel egentlig blitt enig med meg selv om at blir litt for dyr, men så vil jeg helst ha en data som kommer til å yte bra i en god tid fremover, og det er spesielt da jeg må spørre bedrevitende sjeler. Slik jeg ser det, så er det spesielt to ting som trekker opp Kunshanen fra de to andre, og det er skjermkort og minne. Compal og Pavilion har DDR2-minne, mens Kunshanen har DDR3, Compalog Pavilion har GeForce 9600M GT mens Kunshanen har GeForce® 9800M GTS. I tillegg har de to Multicom maskinene dette å-så-fantastiske turbominnet også. Hvor mye har disse tingene egentlig å si på ytelsen? Er det noen flere ulemper/fordeler jeg ikke har fått med meg ved disse maskinene, eller burde jeg rett og slett gå for noe annet? Setter veldig pris på alle svar!! MVH Forvirret forbruker!! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hva med dell's pc'er? tror den helt til høyre passer for deg har dårlig erfaring selv fra hp og fraråder deg på det sterkeste å ikke velge hp siden 1/5 pc'er er problem pc'er Lenke til kommentar
Conjo Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Den virket forsåvidt grei den, bortsett fra skjermkortet? Kan man kjøre de fleste nye spill uten problemer på 256MB ATI Mobility RADEON HD 3650? Jeg kan forresten ingenting om skjermkort...hehe Edit: Var akkurat på chatten til Dell, og det skjermkortet kunne ikke spille de nyeste spillene på max innstillinger, og det gikk heller ikke an å sette inn et bedre skjermkort. Siden jeg er ute etter en data som helst skal vare en stund, så tror jeg ikke den er aktuell da, men takk for forslaget! Endret 6. januar 2009 av Conjo Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Den virket forsåvidt grei den, bortsett fra skjermkortet? Kan man kjøre de fleste nye spill uten problemer på 256MB ATI Mobility RADEON HD 3650? Jeg kan forresten ingenting om skjermkort...hehe Edit: Var akkurat på chatten til Dell, og det skjermkortet kunne ikke spille de nyeste spillene på max innstillinger, og det gikk heller ikke an å sette inn et bedre skjermkort. Siden jeg er ute etter en data som helst skal vare en stund, så tror jeg ikke den er aktuell da, men takk for forslaget! Kinkig prisklasse i forhold til kravet. Det er sjelden du får mer enn 9600 GT til den prisen der. Toshiba X300 har et 9700 GTS kort og havner vel på en lapp til, billigst. Dette er dog et svært bra kort (til prisen) i en innpakning som vel, æh, ikke er lekker. Det er også en 17 tommer, tolker deg dit til at du vil ha 15 tommer? Asus G50V med 9700 GT får du neppe til under 13 noe sted. Den har 9700 GT (samme som jeg, helt greit kort, kjører COD4 smooth feks), men det duger neppe til all verden de kommende årene. Utover det er det jo en bråten maskiner som kjører med 9600GT. Forgjengeren var jo svært populær og man har jo klart å kjøre Crysis på litt forskjellige nivåer med det også. Lagg må man dog leve med til en viss grad på laptop, nær sagt uansett. Hadde 8800 GTX SLI og selv det dro ikke alt glatt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 skal du berre bruke pc'n til spill vil jeg anbefale å kjøpe enten en spillekonsoll eller en stasjonær pc Lenke til kommentar
Conjo Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Størrelsen og utseende på laptopen har ingenting å si for min del. Om prisen ligger litt over 12k er heller ikke veldig viktig hvis jeg vet jeg får kvalitet. Jeg er student, og er derfor litt avhengig av å kunne ta den med meg om det skulle være nødvendig, samtidig som jeg vil kunne spille spill som f.eks FM09 og de fremtidige versjonene som måtte komme ut der, Red Alert 3 og skytespill som ikke er så hensiktsmessig å spille på konsoll. Har Wii og PS3, men takler ikke å spille fps spill og Red Alert aktige spill på dem. Skal dermed ikke bare spille på denne pcen, men regner jo med at en spillpc er mer enn kapabel nok til å spille av filmer og kjøre officepakken. Beklager at jeg er vanskelig her, men sist jeg var oppdatert på slike ting var i 1999 :!: Edit: Nå har jeg sett på Toshibaen STeam6, og den så jo faktisk ikke så verst ut hvis man ser bort fra utseende da, hehe. Ikke umulig at jeg havner på den. Takk for hjelpen! Endret 6. januar 2009 av Conjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå