Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med selvtilit på ungdomskole i dusj.

Gjest ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt operasjon på tissen, og sliter med å gå i dusjen på ungdomskolen.

Og når vi har svømming gjør jeg alt for og ungå det.

Ka kan jeg gjøre med dette har ikke særlig lyst og dusje heller ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

opplevde det samme, i 9-ende mistet jeg ene testiklen min. den vridde seg rundt og hang seg, så den måtte fjernes. hva ble gjort hos deg? det beste trikset er å gi faen i de andre og dusje som normalt, sånt er lite synlig og folk ser ikke spesielt mye på utstyret til andre. i svømming så er det bare å unngå tettsittende badebukser så vises ingenting.

blir det for ille så er det lov å ta opp dette med faglærerene, men du vil sansynligvis få mer problemer av dette siden du da ender opp med å dusje i lærergarderobe, før eller etter de andre, eller å stå over fagene totalt.

husk at f.eks operasjon for trang forhud er forholdsvis vanlig, og så lenge du har en tiss som fungerer så bør du være fornøyd.

Lenke til kommentar

Greit utstyret er ødelagt xD

Bare skaff en melding på at du ikke kan dusje? Eller bruke lærer garderoben?

Du kan jo også som Guest_monad_* sier blåse i hva de andre tenker og gå i dusjen som et normal menneske gjør?

Lenke til kommentar

Så da skal jeg bare skaffe meg en melding ??

Farn min vil ikke gi meg melding, men mamma kunne visst jeg hadde bod hos ho :p

Så kordan kan jeg få mora min til og skrive melding når hun bor 5 tima med bil unna ??

Lenke til kommentar

Du går opp til din kontakt lærer, du ber henne ringe mamma. Fortelle problemet ;)

EDIT:

Hun kan sende SKRIFTLIG brev med underskrift på via posten.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

men tenk over at dette må du gjennom senere uansett. husk at ingen ser på tissen din lenge nok til at de legger merke til noe, det er ikke god folkeskikk å stirre på tissen til folk, derfor gjør man ikke det. hva er det som er så galt med tissen din da? ville du gått rundt og sjult nesen din om den hadde blitt fikset på?

Lenke til kommentar

Ja, eg og lurar litt på kva det er snakk om. Og eg trur ikkje det at dei andre i klassen din stirrar på utstyret ditt vil være noko problem. I tilfelle trur eg personen som nemnar det vil være den det går mest utover.

Lat meg setje ting i perspektiv: Du har operert. Han ser på guttetissar.

Lenke til kommentar

Hei!

Leit at dette plager deg.

- Dusje med badebukse på!

- Vær først, eller sist i dusjen

- Hold for kjønnsorganet ditt

- Vær åpen og forklar situasjonen. Jeg tror og håper de vil forstå dette. Og om du er åpen om det, før de selv legger merke til det, vil du nok oppleve at de ikke gidder å bry seg så mye med det.

Jeg forstår at dette nok høres fryktelig vanskelig ut, spesielt om du ikke kjenner så mange.

Det kan være lettere for oss å gi tips, om du forklarer situasjonen nærmere. Hvor synlig er det?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei!

---> NEI, det er som Ballus sier. Prøv å unngå dette.

---> Denne er grei, bare han lykkes med det.

---> Trekker til seg oppmerksomhet, men bedre enn badebukse e.l.

- Vær åpen og forklar situasjonen. Jeg tror og håper de vil forstå dette. Og om du er åpen om det, før de selv legger merke til det, vil du nok oppleve at de ikke gidder å bry seg så mye med det.

---> NEI, dette er ungdomskolen. Der er man ikke åpne og forståelsesfulle.

Jeg forstår at dette nok høres fryktelig vanskelig ut, spesielt om du ikke kjenner så mange.

Det kan være lettere for oss å gi tips, om du forklarer situasjonen nærmere. Hvor synlig er det?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei!

---> NEI, det er som Ballus sier. Prøv å unngå dette.

---> Denne er grei, bare han lykkes med det.

---> Trekker til seg oppmerksomhet, men bedre enn badebukse e.l.

---> NEI, dette er ungdomskolen. Der er man ikke åpne og forståelsesfulle.

Lykke til!

True.

På ungdomsskulen blir ein mobba om ein prøver å være åpen om saker og ting, eller om ein brukar badebukse når ein dusjar. Synd, men sant. Dog kjem dette litt ann på korleis vår ven er sosialt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...