Gjest Gjest_frustrated Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hallaisen her ja, har ikke vært noe særlig aktiv på forumene her i det hele tatt, men er komt til et punkt hvor jeg følte å poste noe som kunne gitt meg feedback, for de som ønsker å kommentere og rådgive Uten å skrive en bok om meg da, så er jeg 18, 19 i 2009, begynte på fotball i tidlig alder, ble god, tilslutt på kretslag men en skade i en hæl stoppet hele karrieren og jeg vendte meg til andre ting som jeg kunne føle den samme feelinga når man hadde en bra innsats på trening/kamp eller trener skryt f.eks. Det endte jo seff med et vanedannede spill kalt WoW og det satte en real støkk og stopper for meg. April i år klarte jeg å få meg til å stoppe etter å ha blitt forholdsvis god på spillet og var nærme sponsor kontrakt og europa tourer for å spille mot andre. Etter jeg fikk meg til å slutte har karakterer på videregående økt betraktelig etc. Men her kommer litt av selve problemet eller tankene jeg har rundt dette. Når jeg var på topp i fotball, var jeg nyflyttet til ett nytt sted, men fikk fort nye venner, ikke så gode venner som jeg hadde på gamle plassen selvfølgelig. Litt av grunnen til at jeg ble fort akseptert relativt fort og sosiale status over midt på treet, var p.g.a fotballen. Men etter jeg måtte legge opp pga en hæl med overbelast som aldri blir helt bra igjen måtte jeg legge fotballskoa på hylla. Etter dette ble jeg som nevnt hekta på ett internett spill kalt WoW og til slutt tok det over hele livet mitt, ofte 12-15 timer spilling per dag, fra når jeg kom hjem fra skolen til 3-4 tida om natten. Jeg hadde ingen kontakt med venner (bare på msn med di virkelige gode vennene mine) og festing kunne jeg bare glømme. Så folk generellt vil kanskje se på dette som ett typisk no lifer faktum, og det var det jo. Jeg fikk komt meg ut av spillet takket være gode venner som pusha meg helt til jeg sluttet (evig takknemlig for det, har aldri sagt hvor mye det har betydd for meg). Så etter jeg slutta og gikk inn i tredje året på Videregående Allmenn så begynte jeg så smått å finne kontakten til gamle kompiser men jeg har store problem med å sosialisere meg enda. Har vært ute nesten hver helg siden Oktober men jeg føler jeg aldri kommer til å ha noe sjangs på damer, eller få en lignende sosial status som tidlegere. Bestevennene mine har fått seg dame, de fester og har det gøy sammen der jeg bodde før , mens jeg er på den andre plassen med gode venner men ingen dame eller noen håp egentlig i det hele tatt med det. Det er som at det er noen hele tiden sier til meg du er ikke pen nok, ikke bra nok. Jeg er som kanskje har fått med dere da jomfru, aldri rotet/klint skikkelig med noen og har ganske få virkelige gode jente venner. Kan være jeg er unormal, et sosialt avvik eller noe lignende og har mange tanker i bakhodet hver dag. Så det jeg ber om er feedback/råd på hva jeg kan gjøre videre for å forandre meg fra den "gaming" nerden til en average joe. //MVH frustrert 18 åring Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Se på det som fotball eller WoW, det krever trening. Kast deg uti det og ikke vær redd for å tryne noen ganger. Lenke til kommentar
The King Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Du prøver sikkert, men den indre dialogen med deg selv er noe av det viktigste som finnes. Du sier du er usikker på deg selv, men tenk at du er sikker på deg selv. Du sier aldri at du har fått gjort noe med en dame. Prøv en gang å gå inn for det, nå i kulda er ett perfekt tidspunkt. Tro meg. Du stikker på en fest, får i gang en gos kommunikasjon med en kvinne, du sier at det er varmt inne og spør henne om hun har lyst til å bli med ut. Dere stikker ut og deretter går det litt prat "blablabla". Hun kommer til å si at hun fryser, si da; kom hit da, og åpner armene dine for å gi henne en klem, hun kommer, hun får klemmen, ikke slipp, trekk hode bakover gi henne ett smil, hun kommer etter all sansynlighet til å smile tilbake - nå kysser du hun, dette virker rått for meg og du har nå igang en flott roting med en dame. Men de merker rimelig fort om en person er usikker om seg selv. Her kommer den indre dialogen inn, tenk at du er best, tenk at grunnen til at du ikke drar damer er fordi du er way to good, og de ikke er sikre på hvordan de skal gå fram, du tar det første skrittet. Personligheten, klesstil ++ er andre ting som trekker opp førsteinntrykket på en fest. For å få bedre venner vet jeg ikke, da jeg ikke velger mine venner, men de velger meg. Vil si jeg er sånn topp 10 på "pop-listen" eller har rimelig høyt sosialt status. Folk ønsker derfor å menge seg med meg. Men det er tydligvis ikke ditt tilfelle, men prøv å ikke virk usikker. Prøv samtidig å menge dem med fler for å utvide venneflokken din og vokse og høyne den sosiale statusen din. Du har fremdeles mulighet, tross alt 6 mnd. igjen av 3 året ditt. - Lykke til! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Som Fallskjermen skriver så er din indre dialog noe av det viktigste du har for å få bedre selvtillit, bedre selvfølelse, og bli en bedre deg selv. Jeg kan prøve å utdype det litt: Alle her i verden snakker til seg selv inne i hodet sitt. Ikke veldig mange er oppmerksomme på denne samtalen, og derfor er denne samtalen påvirket av usikkerheten til personen. Dette gjør at denne samtalen som oftest er negativt ladet. Du har sikkert merket i gitte situasjoner der du står foran en utfordring, at du får en ekkel følelse av at du ikke kommer til å klare den utfordringen? Det er den indre dialogen som spiller inn, og du sier faktisk til deg selv: "Dette klarer du ikke!" Du snakker mer med deg selv i løpet av en dag, enn du klarer å smile og le i løpet av en fantastisk god dag. Det du må gjøre er å bli bevisst på denne indre dialogen. Hør på deg selv, konsentrer deg, og hør hva du sier til deg selv. Snu så alt negativt til noe positivt. Når du hører deg selv si "Dette klarer du ikke" snu det til "Selvfølgelig klarer du dette! Du er jo kongen!" Hører du deg selv si "Du tør ikke gå å snakke med hu jenta der, for hun er så mye bedre enn deg og kommer til å avslå deg!" (denne sleit jeg selv veldig mye med før) må du snu det til "Gå bort og snakk med henne så hun får muligheten til å bli kjent med en så rå kar som deg! Avslår hun deg, så er det hennes tap siden hun ikke får bli kjent med deg!" ALDRI (og da mener jeg ALDRI) snakk negativt om deg selv. Hverken i hodet ditt, til andre, eller her på forumet. Du er IKKE unormal og du er IKKE et sosialt avvik. Så det må du slutte å si til deg selv med en eneste gang! Ja, akkurat NÅ! Fra og med dette øyeblikket er du kongen av verden! Du er på toppen av verden! De som ikke kjenner deg vet ikke hva de går glipp av (enda..) Den indre dialogen er det viktigste du kan ordne for å få fikset selvtilliten din. Og det er et par fysiske ting du kan gjøre for å hjelpe deg med det. Det ene er å se bra ut! Kjøp deg klær, og fiks håret så du kan se deg selv i speilet å glise. Du skal ikke bare se bra ut, du skal se SINNSYKT bra ut. MEN (med stort trykk på MEN) du skal se bra ut for deg selv. Drit i alle andre. Det er du som skal se deg selv i speilet og tenke "Herregud så bra jeg ser ut!" Så se bra ut, men kun for deg selv. Det andre er at du skal bygge en fysisk holdning som oser av selvtillit. Du skal gå strak i ryggen, hodet opp, og skuldrene bakover så brystkassa kommer frem. Ikke overdiv, du skal se selvsikker ut, ikke overlegen. Når du går skal du aldri se ned i bakken med mindre du prøver å unngå å tråkke i noe. Oppnå øyekontakt med de du passerer, og smil. Denne holdningen kommer ikke bare til å få andre til å se på deg som en mer selvsikker person, men du kommer selv til å føle deg høyere, kraftigere og mer balansert. Og det går rett inn i psyken og påvirker din indre dialog, og skaper en god selvfølelse. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå