Gå til innhold

Kritikk på design (Admin Panel)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

use case

For å kunne kommentere disse utkastene skikkelig så må du utdype use casene litt mer, som for eksempel forklare oss forskjellen på leverandører og brukere, og hvorfor du skulle vedlikeholde en bruker, mens den andre halvdelen viser leverandører? Eller er leverandører kunder?

Norskwegian

e-post, telefon, bruker, osv. er norsk.

e-mail, telephone, user, osv, er engelsk.

Sikkert litt pirkete, men du bruker telefon i en av kolonnene dine.

Bekreftelser

Det fremstår litt uklart hva som er registrerings rutinen for en ny bruker. De ulike trinnene i use caset er ikke synelige, og jeg ser ingen markering når informasjonen skal bekreftes, eller at alle trinn må fullføres. Om trinn kan hoppes over er dermed heller ikke tydelig. Må mann legge inn adresse?

Hvordan markeres det at brukeren er registrert?

Grafisk ryddig

Jeg opplever at det er svært tydelig at her er det felter som skal fylles ut, hva feltene representerer, og at du har en gjennomtenkt veiledning til feltene.

Det eneste jeg stusset litt på var plasseringen av det som trolig er hjelpemiddelet for å signalisere hvor sterkt passordet er. Veiledningen er ikke til passordet men til hvor sterkt passordet er, med andre ord må du passe deg slik at teksten er til passordet, ikke regnbuen som signaliserer hvor sterkt passordet er.

Frode

Lenke til kommentar

Takk for kommentar

Jeg vil prøve å forklare hva effekt og ønsker å oppnå .. bare litt vanskelig å ta fordi jeg ikke er gode i norsk: ((men i praksis gjør mester ..;)

kveld vil prøve å oppgradere prosjektet

Rafael

Endret av Barik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...