Skyax Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei Har Onecall abonnent, så lurte jeg på om jeg kunne kjøpe kontanttelefoner som det står an Telenor osv. på ? Så bruke Onecall? Hvor er en god plass til å kjøre kontanttelefon? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Skal du kjøpe en telefon med kontantkort fra Telenor må du ut med 600 i gebyr for å få låst den opp. Dette gebyrer går nedover med 40,- i måneden siden den var ny. Dette samme gjelder med kontantkorttelefoner subsidiert av andre operatører, men prisene kan variere noe. Jeg tror nok neppe du vil spare noe på å kjøpe en mobil med kontantkort. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Det beste er vel å kjøpe en ulåst telefon da? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det beste er vel å kjøpe en ulåst telefon da? Vil du beholde neall abonnementet ditt så er nok det mest sannsynlig det beste ja. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Hva hvis jeg kjøper en som selges på finn? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hva med det? Hvilken som helst opplåst telefon fungerer, så lenge den har støtte for norske nett. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Oki. Ser etter mobil uten abonnoment da Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det beste i mange tilfeller kan være å kjøpe Telenorbundet telefon med binding til et sekundært nummer som du ikke trenger å bruke (eks djuice complete), som gir en bra totalpris. Da får du låst opp telefonen gratis samtidig som at den i mange tilfeller kan bli billigere enn å kjøpe telefonen ulåst. Et konkret eksempel kan være Sony Ericsson W980. Denne koster 1399 fra Telenor Nettbutikk med 12 mnd binding til Telenor Super (59/mnd), og nytegning av nummer koster 200 kr. Frakt kommer på 85 kr, og totalprisen du betaler da, såfremt du husker å si opp abonnementet når 12 mnd har gått, er 2392 kr, inkludert frakt. Denne telefonen koster i skrivende stund fra 3092 kr og oppover ifølge amobils prisguide, altså 700 kr dyrere på det billigste, og da kommer frakten i tillegg. Kjøper du telefon med Telenorbinding kan du bare ringe kundeservice på 09000 og få tilsendt operatørlåskoden gratis, så kan du bruke den med Onecall, Chess, Tele2, you name it... edit: Dette er mer tungvindt enn å bare kjøpe telefon uten operatørlås, men som du ser kan du spare flerfoldige hundrelapper med denne løsningen, men noen ganger svarer det seg også økonomisk å gjøre det på den vanlige, "enkle" måten, dog sjelden mer enn ca 50 kr (i tillegg til at du slipper å bry deg med et ekstra abonnement som du må si opp). Kriteriet for å få operatørlåskoden tilsendt gratis er at du tegner binding. Kjøper du en kontantkorttelefon er du nødt til å betale 600 kr eller vente 12 mnd før du får operatørlåskoden for å kunne bruke onecall i den. Meg bekjent er det forøvrig også kun Telenor som opererer med gratis operatørlåskode ved bindingsavtale på denne måten. Endret 12. januar 2009 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå