Apedaniel Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Howdy Howdy =) Til dags dato bor jeg oppe i øverste etasje i huset. Men holder nå på med å pusse opp et rom, nede i kjelleren. Her i toppen har jeg alt av modem, router og sånn. Men nede i kjelleren har jeg kun en telefonkontakt av et slag. Så spørsmålet er egentlig om jeg kan hente internett ut av denne kontakten, ettersom det ligger en nettverkskabel inni der. Hvis jeg ikke tar helt feil da, for har ikke den største peiling. Kontaken Slik ser den ut inni Som dere ser, så kommer det to kabler inn, hvor den ene er en "ren nettverskabel" (venstre), hvis jeg ikke tar feil. Så det jeg lurer på om jeg egentlig kan få henta internett utifra denne kabelen? Og om evt. telefonen vil forsvinne? Eller, så må alternativet bli trådløst kort til PC'en? Men er bare skeptisk til om jeg får det samme ut av linja da!? Takk for svar Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvis du ikke har mer enn 14 MBit linje inn i huset, og det ikke vil være mange hindringer mellom router og mottaker (i din pc) så vil du ikke få noe tap av linja di... Har 15 MBit selv og mamma sin pc har vanlig 54g i sin egen bærbare og den sitter du fint å surfer rundt med ca. 12,5 MBit i hastighet... Lenke til kommentar
Apedaniel Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Har 4mb linje inn nå. Men blir det ikke litt for mye mellom router å PC, hvis jeg har routeren i toppen av huset her, å jeg sitter helt nede. Eller kan man få såpass kraftig utstyr at man ikke merker noe? Hvis det da i det hele tatt er nødvendig med det. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har 4mb linje inn nå.Men blir det ikke litt for mye mellom router å PC, hvis jeg har routeren i toppen av huset her, å jeg sitter helt nede. Eller kan man få såpass kraftig utstyr at man ikke merker noe? Hvis det da i det hele tatt er nødvendig med det. Tviler veldig sterkt på av det vil tape noe ved to etasjer så lenge det ikke skal gå signaler igjennom betong... Får du en litt kraftigere internett linje så kan du oppgradere til Super-G eller til 300Mbit nettverk... Har det selv og har full hastighet på min bærbare 50 m uttafor huset... Hvis det ikke er mer anstand enn 7-8 m mellom pc og router vil jeg anta at du ikke behøver noen annen enn mottaker til din pc, men hvis du ønsker å være på den sikre siden kan du oppgradere til en Super-G sett (108Mbit)... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Kabelen til venstre ser ut til å være en Cat5 nettverkskabel og hvis den ender opp ved stedet det er internett så kan den tilkobles. Du kan da terminere kabelen i en veggkontakt for nettverk og bruke det orange og grønne paret for å få inntil 100Mbit overføring mellom de to. Endret 6. januar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
ministian Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hvis du skal ikke skal bruke den kabelen så kan jeg anbefale deg homeplug kit http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346686 har hatt dette settet snart i et år uten noen problemer. enkel og grei installasjon men klart det koster litt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå