Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett via telefonkontakt?

Anbefalte innlegg

Howdy Howdy =)

Til dags dato bor jeg oppe i øverste etasje i huset.

Men holder nå på med å pusse opp et rom, nede i kjelleren.

Her i toppen har jeg alt av modem, router og sånn.

Men nede i kjelleren har jeg kun en telefonkontakt av et slag.

Så spørsmålet er egentlig om jeg kan hente internett ut av denne kontakten, ettersom det ligger en nettverkskabel inni der. Hvis jeg ikke tar helt feil da, for har ikke den største peiling.

Kontaken

dsc00432ur4.jpg

w313.png

Slik ser den ut inni

dsc00433il3.jpg

w353.png

Som dere ser, så kommer det to kabler inn, hvor den ene er en "ren nettverskabel" (venstre), hvis jeg ikke tar feil.

Så det jeg lurer på om jeg egentlig kan få henta internett utifra denne kabelen? Og om evt. telefonen vil forsvinne?

Eller, så må alternativet bli trådløst kort til PC'en? Men er bare skeptisk til om jeg får det samme ut av linja da!?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har mer enn 14 MBit linje inn i huset, og det ikke vil være mange hindringer mellom router og mottaker (i din pc) så vil du ikke få noe tap av linja di...;) Har 15 MBit selv og mamma sin pc har vanlig 54g i sin egen bærbare og den sitter du fint å surfer rundt med ca. 12,5 MBit i hastighet...:)

Lenke til kommentar

Har 4mb linje inn nå.

Men blir det ikke litt for mye mellom router å PC, hvis jeg har routeren i toppen av huset her, å jeg sitter helt nede. Eller kan man få såpass kraftig utstyr at man ikke merker noe? Hvis det da i det hele tatt er nødvendig med det.

Lenke til kommentar
Har 4mb linje inn nå.

Men blir det ikke litt for mye mellom router å PC, hvis jeg har routeren i toppen av huset her, å jeg sitter helt nede. Eller kan man få såpass kraftig utstyr at man ikke merker noe? Hvis det da i det hele tatt er nødvendig med det.

Tviler veldig sterkt på av det vil tape noe ved to etasjer så lenge det ikke skal gå signaler igjennom betong...;) Får du en litt kraftigere internett linje så kan du oppgradere til Super-G eller til 300Mbit nettverk...:p Har det selv og har full hastighet på min bærbare 50 m uttafor huset...:D

Hvis det ikke er mer anstand enn 7-8 m mellom pc og router vil jeg anta at du ikke behøver noen annen enn mottaker til din pc, men hvis du ønsker å være på den sikre siden kan du oppgradere til en Super-G sett (108Mbit)...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...