nitroman Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei! Tenkte på å kjøpe meg en lensbaby original og lensbaby wide\telekit, men så lurte jeg på siden jeg stort sett bare tar sportsbilder,derunder ski\snowboard om det da funker å bruke lensbaby eller om det ikke vil gi noe særlig bra resultat? Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Nå har jeg aldri prøvd lensbaby selv, men ut fra det jeg har sett er det ikke typisk valg, men svært originalt. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvordan har du tenkt til å få skarpe bilder? Det er vel ikke noe autofokus på lensbabies? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har lensbaby 2.0, og jeg kan garantere deg én ting: Det blir ikke lett. Får du det til, så har du potensiale til å bryte grenser i snowboard-foto. Men det blir ikke enkelt, mister. Den har null autofokus, så en stor fin søker er strengt tatt nødvendig for å ha en mulighet til å se om du har fokus eller ikke. Og du skal vri og trekke belgen fremover og bakover for å tracke gutta når de fyker avgårde. Vanskelig, vanskelig. Men er du en tålmodig kar - go for it! Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har lensbaby 2.0, og jeg kan garantere deg én ting: Det blir ikke lett. Får du det til, så har du potensiale til å bryte grenser i snowboard-foto. Men det blir ikke enkelt, mister. Den har null autofokus, så en stor fin søker er strengt tatt nødvendig for å ha en mulighet til å se om du har fokus eller ikke. Og du skal vri og trekke belgen fremover og bakover for å tracke gutta når de fyker avgårde. Vanskelig, vanskelig. Men er du en tålmodig kar - go for it! Tror man trenger kompiser med god kondis for mange forsøk og! Lenke til kommentar
nitroman Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 hehe, legger ved et bilde type sånn jeg stort sett tar, er ikke snakk om å fange stor fart og høye hopp så vet ikke om det blir noe lettere da? hadde vært gøy å fått til noe "nytt" Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 hmh. vil anbefale deg å lære deg å panorere. det kan bli fett - og du trenger ikke utstyr. skru IS'en til modus 2 (eller hva det heter for noe hos Canon), og sett kamera i lukkertidsprioritert modus med en lukkertid på f.eks. 1/50 sek. så følger du snowboarderen med kamera mens han kommer mot seg - helt nøye - og så trykker du inn utløseren når han er passe inne i bildet mens du fortsetter å følge ham med kamera. da blir snowboarderen skarp og bakgrunnen blir uskarp. bildet ditt er også ganske mørkt, for lysmåleren blir lurt av all snøen og de lyse klærne. sett eksponeringskompenasjonen til ca +1 når det er mye snø i bildet. Lenke til kommentar
nitroman Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 hmm, får prøve det =) takker for forslagene ;P Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Med tanke på prisen på lensbabies gjør det nok lite fra eller til. Jeg har sansen for tankegangen din, det er pågangsmot i det, og ikke minst kreativitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå