Lanes Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei. Hvordan får jeg sendt e-post til flere e-post adresser med php mail() funksjonen når e-postene ligger i en sql database? Vil tro det går å separere e-postenen med komma, men hvordan gjør jeg i så fall det? Lenke til kommentar
fezken Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ta en titt på for og while . Om du ikke greier å få det til, skal jeg heller snekkre en liten kode til deg . Lykke til Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 for og while her? Tror du nok må utdype det *litt* mer enn som så, for her er et lite utsagn fra manualen Note: It is worth noting that the mail() function is not suitable for larger volumes of email in a loop. This function opens and closes an SMTP socket for each email, which is not very efficient. For the sending of large amounts of email, see the » PEAR::Mail, and » PEAR::Mail_Queue packages. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Om eposten ikke varierer fra bruker til bruker, kan du vel legge til alle sammen i BCC. Lenke til kommentar
fezken Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Mulig jeg tar feil her ernie, men jeg har ett gammelt script som jeg brukte til å sende ut nyhetsbrev o.l til flere brukere. Men her tok jeg dog i bruk sleep funksjonen etter 50 sendte mailer for å unngå timeout. Muligens dette ikke var optimalt, men det fungerte. Da hadde jeg ikke mer enn 200 brukere heller. Men jeg ville tatt i bruk PEAR som påpeker . Lykke til Endret 6. januar 2009 av zaxz Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Mange webhoster har en begrensning på hvor mange eposter du kan sende pr dag/time. Ved å kjøre en egen mail() på hver bruker, kan man kjapt overskride den grensen. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Anbefaler som mange å bruke PEAR, har så vidt sett på det sjøl, er kanskje litt avansert for deg. Nå vet ikke jeg hva slags erfaring du har med php da, men ta en titt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå