Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

OC Radeon HD 4870X2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist eg las om 4870 x2 slet alle med varme problem, det er stort sett stock clock og layout + kjøling som er forsjellen på kort, så tipper stort sett alle klokker likt sånn ca... du kan da google som eg har gjort, og så at 4870x2 ikkje er noke for ein low class overclocker! siden det ikkje blir noken prosent før ein volt modder og kjører det på nitrogen eller tørr is..

kva er vitsen med og overklokke? det grafikk kortet drar mer enn ein trenger, 3Dmark er kun noke som ein kan skryte av.. men som eg seier til mine venner som kjøper nytt grafikk kort... "kva ga du egentlig får det?" 4870(x1) er bra nok til aller fleste spill... og klokker litt betre i prosent..

Men overklokkings prog følger med kortet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei ville bare si at jeg har overklokket mitt his 4870x2

gikk veldig smertefritt her egentlig , bruker nyeste beta av ati tray tools, og overklokker begge kjernene til 858Mhz (sikkert mulig å få mere ut av disse men har ikke prøvd og tweak'e noe mere)

og minne kjører på 956 , eller 3825 i ddr

JA! volten er økt men ikke mye forhold til hva som er orginalt, den er økt fra 1,25 - 1,35

og dette bare ved en enkelt trykk, ikke voltmodding osv!!

alt kjører fullt stabilt i 3dmark 06, 3d mark vantage, gta iv, og alt annet jeg har prøvd og spille.

temperaturen er ikke noe stort problem , ja kortet blir 90 grader bare av og stå (idle), men dette er grunnet til at vifta går så sinsykt sakte!! orginalt.

men vis du setter vifta på 100% i ati tray tools så hjelper det masse , spesielt vis du har good lufting i kabinettet ditt og/eller om du tar av kabinett døra som jeg har gjort siden jeg også overklokker prosessoren en del.

håper dette var til noe help :)

EDIT:

kortet mitt lå på 90 grader når jeg begynte og skrive ca , så jeg satte vifta på 50 % og innen jeg var ferdig med og skrive ligger korte på 45 grader !!!

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...