Tullballj Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvordan virker GPS en på en SE C905 og er den lett i bruk? Koster den noe i bruk, eventuelt hva betaler du for? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 GPS koster ingenting. Det amerikanske forsvaret lar oss inntil videre bruke signalene fra GPS satelittene. Så for å se posisjonen din (med tall) i lengdegrad og breddegrad betaler du ingenting. Du kan også se hvor fort du beveger deg. Skal du derimot laste ned kart må du betale (kartnedlasting over mobilnettet) Alternativt kan du laste ned kart med Wifi (ofte gratis) Jeg har SE G705. Hvis noen vet om det er mulig å laste ned kart til telefonen (eller minnekortet) via PC, for så og bruke kartet ute i terrenget så si ifra :-) Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Betyr det t hvis jeg skal til f. eks Oslo kan jeg laste ned et kart over Oslo via wlan også bruke det gratis der borte? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Nei, desverre ikke. Kartene lastes ned etterhvert som de vises på skjermen. På SE-mobiltelefoner kan man visst ikke lagre kartene på telefon eller minnekort. På Nokia er dette mulig. Det jeg har gjort er å betale litt ekstra pr mnd for å kunne laste ned kart (og annet) Har da en maksgrense på 100 Mb/mnd. Jeg har akkurat aktiver den 3 måneders prøveperioden på Wayfinder som er inkludert i telefonen. Er ikke så imponert egentlig. Den sa jeg skulle svinge til venstre midt i en høyresving (noe som ville ha medført at jeg havnet midt i ei elv..) Mottagningen inne i en bil er heller ikke bra (med mindre den ligger midt under frontruta (eller bakruta). Men til fots er den bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå