Gå til innhold

GPS på SE C905 - hvordan virker den?

Tullballj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GPS koster ingenting. Det amerikanske forsvaret lar oss inntil videre bruke signalene fra GPS satelittene.

Så for å se posisjonen din (med tall) i lengdegrad og breddegrad betaler du ingenting. Du kan også se hvor fort du beveger deg.

Skal du derimot laste ned kart må du betale (kartnedlasting over mobilnettet) Alternativt kan du laste ned kart med Wifi (ofte gratis)

Jeg har SE G705. Hvis noen vet om det er mulig å laste ned kart til telefonen (eller minnekortet) via PC, for så og bruke kartet ute i terrenget så si ifra :-)

Lenke til kommentar

Nei, desverre ikke. Kartene lastes ned etterhvert som de vises på skjermen. På SE-mobiltelefoner kan man visst ikke lagre kartene på telefon eller minnekort. På Nokia er dette mulig. Det jeg har gjort er å betale litt ekstra pr mnd for å kunne laste ned kart (og annet) Har da en maksgrense på 100 Mb/mnd.

Jeg har akkurat aktiver den 3 måneders prøveperioden på Wayfinder som er inkludert i telefonen. Er ikke så imponert egentlig. Den sa jeg skulle svinge til venstre midt i en høyresving (noe som ville ha medført at jeg havnet midt i ei elv..) Mottagningen inne i en bil er heller ikke bra (med mindre den ligger midt under frontruta (eller bakruta). Men til fots er den bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...