Gjest Slettet+129837 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) hei. jeg trenger hjelp for kjøp av Speakon-jack støttet forsterker det jeg trenger er bare en maskin for å bruke de 2 store høytallerne jeg har med speakon kabler. men maskinen skal ikke være så "avansert" og annet. det jeg trenger er å koble pc-en min til de store høytallerne, så derfor trenger jeg en forsterker som ikke gjør noe annet enn å være som en adapter. Hvor finner jeg sånne forsterkere og hvor finner jeg det billigst som mulig? (eller nest billigst da) Endret 21. januar 2009 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
fhl Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er vel bare til å bruke en vanlig forsterker med speakon i den ene enden av høyttalerkablene. Frode Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 det er det jeg spør om da... Hvor finner jeg sånne forsterkere med speakon og billigst som mulig? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg skjønner fortsatt ikke hvor du MÅ ha speakon på forsterkeren. Selv om høyttalerene har speakon-tilkobling, betyr ikke det at du trenger det samme på forsterkeren. Det er vel bare å bruke en vanlig høyttalerkabel med speakon i den enden som skal inn i høyttaleren. Frode Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) hvis du mener at jeg ikke skal bruke noe annet enn vanlige "adapter-kabel" til de store høytallere, hvordan skal den få da nok volt fra pc-en da hvis pc-en gir bare ca. 5 volt som er forsatt lite Endret 21. januar 2009 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
fhl Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 hvis du mener at jeg ikke skal bruke noe annet enn vanlige "adapter-kabel" til de store høytallere, hvordan skal den få da nok volt fra pc-en da hvis pc-en gir bare ca. 5 volt som er forsatt lite Du må selvsagt ha en forsterker imellom, men den trenger ikke ha Speakon-utganger. En forsterker med vanlige høyttalerterminaler vil også gjøre susen. Så lenge du ikke sier noe om hvilke høyttalere du skal bruke, er det vanskelig å foreslå noe spesifikt. De rimligste forsterkerene ligger vel rundt 1500,-, bruk prisguiden eller kelkoo til å finne noe som passer. Frode Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 jeg har de høytallere "eurolive b1520 pro". 2 av dem. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Da kan du for eksempel bruke Behringer sine EP1500/2500 forsterkere. Hvis du er villig til å handle brukt, er jo de svenske Lab-forsterkerene meget bra. Frode Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 grei pris ca. 2000,- tusen takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå