Gå til innhold

[Løst]trenger hjelp for kjøp av Speakon støttet forsterker[Løst]

Gjest Slettet+129837

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+129837

hei.

jeg trenger hjelp for kjøp av Speakon-jack støttet forsterker

det jeg trenger er bare en maskin for å bruke de 2 store høytallerne jeg har med speakon kabler.

men maskinen skal ikke være så "avansert" og annet. det jeg trenger er å koble pc-en min til de store høytallerne, så derfor trenger jeg en forsterker som ikke gjør noe annet enn å være som en adapter.

Hvor finner jeg sånne forsterkere og hvor finner jeg det billigst som mulig? (eller nest billigst da)

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor du MÅ ha speakon på forsterkeren. Selv om høyttalerene har speakon-tilkobling, betyr ikke det at du trenger det samme på forsterkeren. Det er vel bare å bruke en vanlig høyttalerkabel med speakon i den enden som skal inn i høyttaleren.

Frode

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

hvis du mener at jeg ikke skal bruke noe annet enn vanlige "adapter-kabel" til de store høytallere, hvordan skal den få da nok volt fra pc-en da hvis pc-en gir bare ca. 5 volt som er forsatt lite

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
hvis du mener at jeg ikke skal bruke noe annet enn vanlige "adapter-kabel" til de store høytallere, hvordan skal den få da nok volt fra pc-en da hvis pc-en gir bare ca. 5 volt som er forsatt lite

Du må selvsagt ha en forsterker imellom, men den trenger ikke ha Speakon-utganger. En forsterker med vanlige høyttalerterminaler vil også gjøre susen. Så lenge du ikke sier noe om hvilke høyttalere du skal bruke, er det vanskelig å foreslå noe spesifikt. De rimligste forsterkerene ligger vel rundt 1500,-, bruk prisguiden eller kelkoo til å finne noe som passer.

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...