Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

4850 kræsj!

Anbefalte innlegg

Beklager hvis dette er et for generelt "noob" spørsmål, men ...

Har hatt problemer med mitt ASUS 4850 grafikkkort helt fra starten av. Det sitter på et ASUS P5Q PRO hovedkort, med 8 GB OCZ DDR2 PC2-8000 RAM.

Prøvd det meste, inkludert opprette en XP partisjon, men kortet streiker etter en kort stund uti 3d-spill.

Var i kontakt med Ps.no i dag og de anbefalte at jeg skulle sette spenningen på RAM til 2.2 volt. Dette gjorde jeg, og joda spillet (Silent Hunter IV) virket i ca 2 minutter lengre, før samme feilen manifesterte seg. Snart grønn av frustrasjon her :)

Spørsmål: Hva setter jeg av verdier i BIOS for og feilsøke meg fram at spenningen er for lav på RAM, evt CPU/FPU?

Obs obs, jeg har ikke drevet med overklokking på mange år, så her må dere ta fram teskjea folkens...

Min maskin:

* Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz

* Asus P5Q Pro

* Asus EAH4850 1GB

* OCZ 8 GM RAM DDR2 PC2-8000

* StealthXstream 600W strømforsyning

* Windows Vista Ultimate 64bit

dette har jeg prøvd:

Reinstallert clean install med siste BIOS-oppdatering, chipset-oppdatering, drivere (også forsøkt installere tre generasjoner bakover både ATI og dedikerte (?) ASUS sine + siste versjon av DirectX10. Forsøkt med DirectX 9. Også prøvd med WHQL-sertifiserte drivere på alt av hardware. Forsøkt senke GPU-hastigheten, også økt den, men det ser ikke ut til ha noen effekt. Oppdatert siste MS.Net Framework også. Vista er også fullt oppdatert. Forsøkt avinstallere Catalyst Control Center, gått fra Windows Aero til Windows Classic. Kjører ikke virus-programmer eller lignende.

Stig,

Endret av AtomSmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er problemet? Hvilken feilmelding får du? Bruker kortet selv passivt kjølt uten noe problemer. Går aldri over 65 grader. Sjekk om temperaturen på kortet er høy. Kjører pcen din stabilt i windows? Prøvd å nappe ut noen rambrikker og bare kjøre med 4gb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...