Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få jenta til å ta inititativ?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en kjæreste, og vi har vært sammen i 3 måneder.

Siden starten har jeg tatt inititativet til nesten alt, jeg spør om hun har lyst til å finne på noe, jeg tar som regel initiativet til sex osv. Trur hun synes det er greit slik, men jeg begynne rå bli lei, føler ikke at hun har interresse for meg når hun virker så passiv.

Så hvordan kan jeg gjøre meg selv litt mer spennende, hvordan kan jeg få henne til å be meg om å bruke mer tid med henne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagde en tråd om dette for noen dager siden jeg også. Løsningen ble å la henne ligge litt på vent, altså ikke ta kontakt med henne, men la henne komme til meg. Tok ikke mer enn et par dager før hun tok initiativet for første gang på evigheter... Ikke sikkert det hjelper deg, men du har vel ingenting å tape.

Utrolig frustrende situasjon å være i hvert fall ;)

Lenke til kommentar

Det kan jo også hende at hun ikke er klar over hvordan det er og hvordan det føles for deg. Det går an å forklare situasjonen også. Men å la være å ta kontakt kan selvsagt også funke. Det kommer litt an på hvordan jenta er.

Lenke til kommentar
Jenter er drit dårlige til å ta initiativet. Hadde det ikke vært for at du var sammen med henne, hadde hun nok i kontaktet deg på måneder.

Virker litt bitter, ja..

Alle folk er forskjellige. Noen jenter liker å bli underholdt, noen gutter liker å bli underholdt, og dermed blir det sånn at den andre parten, om det så er ei jente eller en gutt, må ta initiativ til ting. I mine forhold har det stort sett vært jeg som har tatt initiativet, og også jeg ble litt lei dette. Jeg snakket med den nåværende kjæresten min om det, og synes at det har hjulpet masse. Det som fort kan skje er at parten som blir "underholdt" trives med det, og rett og slett ikke tenker over at det kan være et problem for den andre parten.

Det kan ikke bli sagt nok, men kommunikasjon er alfa og omega i et forhold. Snakk med kjæresten din :)

Lenke til kommentar
beecher, hjalp det i lengden da?

Har en litt lignende situasjon selv:P

Aner ikke da det kun er snakk om dager. Har vært voldsomt til forandringer de siste dagene, men det er jo ikke sikkert det fortsetter slik. Var helt tørt med initiativ og forslag fra hennes side, men nå har hun begynt å ta i et tak hun også. Hjalp lite å snakke med henne med det dog.

Lenke til kommentar
beecher, hjalp det i lengden da?

Har en litt lignende situasjon selv:P

Aner ikke da det kun er snakk om dager. Har vært voldsomt til forandringer de siste dagene, men det er jo ikke sikkert det fortsetter slik. Var helt tørt med initiativ og forslag fra hennes side, men nå har hun begynt å ta i et tak hun også. Hjalp lite å snakke med henne med det dog.

mm, skjønner.

trur jeg skal prøve å "ignorere henne" i et par dager, ikke regelrett, vi ser hverandre daglig på skolen liksom. Men skal i allefall ikke ta inititativet til noe smsing, sex eller møter

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Kjenner jeg er lut lei alle dine "harsh reality" svar, brutal mann. Hvis du ikke har lyst til å hjelpe kan du finne deg en annen del av forumet å trolle

Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke enig, men er man i forhold så snakker man faktisk med partneren sin istedenfor å klage her. Jeg har fått påpakning av flere damer om at jeg er dårlig på å sende sms og svare, og jeg vet det var på plass.

Seriøst snakk med dama, kan da vel ikke være så vanskelig. Kanskje du også får vite grunnen til at hun er som hun er. Mulig hun ikke vil være med deg, eller psykiske problemer av noe slag.

Så drit i se på tråden her noe mer og ring og avtal møte med dama, enten hos deg el henne og snakk ut og si at det plager deg. Ikke over msn el sms.

Lenke til kommentar
Er egentlig enig med ham jeg. Det er vel egentlig lite sannsynlig at hun skal endre seg å bli en initativtaker. Det er andre jenter der ute som faktisk TAR initativ.

Hvorfor er det lite sannsynlig? Det er faktisk ikke sikkert hun er klar over det en gang.

Lenke til kommentar

Når man er i et forhold så synes ihvertfall jeg at man skal gjøre en liten innsats for å få det til å fungere. Ikke bare vrake den andre når det er noe som butter i mot. Det er gjennom å løse problemer sammen at forholdet utvikler seg og forhåpentligvis blir bedre. Et forhold kommer ikke uten problemer og krangler, da er det i så fall en part som er kuet, om man ikke bare er sykt heldig. Jobb litt med dette, så kanskje det blir bedre :) I verste fall vet du at du i alle fall prøvde, og at du kanskje kan se deg om etter ei litt mer samarbeidsvillig jente :)

Lenke til kommentar
Er egentlig enig med ham jeg. Det er vel egentlig lite sannsynlig at hun skal endre seg å bli en initativtaker. Det er andre jenter der ute som faktisk TAR initativ.

Hvorfor er det lite sannsynlig? Det er faktisk ikke sikkert hun er klar over det en gang.

Og når hun blir klar over det, så skal man ikke se bort ifra at hun gjør et forsøk, fordi hun forhåpentligvis vil at forholdet skal overleve dette :)

Jeg har opplevd at det har blitt slutt fordi kjæresten ikke snakket med meg om det som plaget ham, og det som plaget meg mest i etterkant var at jeg ikke fikk sjansen til å gjøre noe med det engang.

Lenke til kommentar
Litt småbitter, eller? :dontgetit:

Lol, nei egentlig ikke, skjønner at det virka sånn, men jeg har vertfall som erfaring at jenter sjeldent tar initiativ. Har kun vært borti noen få som har tatt initiativet med meg. Vet om mange jenter som aldri trenger å ta initiativ i det hele tatt, og mange som ikke gjør det og forblir hemmelig forelsket :)

Lenke til kommentar
Kjenner jeg er lut lei alle dine "harsh reality" svar, brutal mann. Hvis du ikke har lyst til å hjelpe kan du finne deg en annen del av forumet å trolle

At livet ofte suger kan ikke jeg noe for. Men om du ønsker å leve i en rosa sukkerspinn verden så vær så god, men da lever du ikke i virkeligheten.

Mening troller ikke her, jeg kommer med mitt syn på verden. Jeg kommer med innspill få andre tørr komme med (fordi mye av det jeg mener ikke er politisk korrekt eller vitenskapelig beviste sannheter). Om du ikke ønsker andre meninger og forslag enn dem som syr puter under armene på deg kan du finne deg et annet forum å henge på.

Mitt neste råd er; uansett hva det gjelder her i livet, ikke kast vekk tid på folk som nekter å ha samme overordnede mål som deg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...