B|2bb3r Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har hatt et problem med PC'en min en stund som jeg har mistenkt har kommet av den ene disken, dog etter en restart i dag er jeg litt usikker, og trenger råd. Problemstilling: Maskinenjober som oftest normalt greit, dog til tider så henger den et øyeblik(1-3min), Spill og programmer bare lukker seg. Jeg får sågar opp XP melding om at windows kræsjet. Har og fått et par bluescreens der det står at maskinen skrues av for å forhindre skade. Grunnen til at jeg trodde det var HD er at det en dag maskinen hadde stått på i tre ukers tid kom en ulyd fra disken jeg har OS'et på. Dog etter en restart var den borte. det som får meg til å lure på CPU'en er at det er en 1,4GHz men nå ikke kjennes igjen som mer en 1,1GHz, tross alt BIOS sier den er riktig satt. HW: Abit KT7-RAID AMD Athlon 1400MHz (Thunderbird) 768MB RAM Asus GF4 Ti-4200 128 MB DDR 1x IBM Deskstar 30GB 1x IBM Deskstar 80GB DVD ROM Plextor 12X CDRW 3COM NIC Pinacle TV-Tuner Modem OS: Windows XP ServicePack 1 Hvis noen har noen gode ideer så er det bare å komme med dem. Maskinen har vært litt smårar etter at XP ble instalert, så har vurdert å gå tilbake til 2000, dog at alt kræsjer "av seg selv" er jo ikke normalt, heller ei at windows kræsjer og at jeg får blue screen som sier at maskinen ble skrudd av for å forhindre skade. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Er det slik at man kun får svar veden uforklarende heading og ingen problembeskrivelse ? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Jeg har hadd ett lignende problem..måtte bytte hdd..da funket det fint:D kunne ikke ha sytemfiler etc på den..kun media mp3, avi etc Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Vell det skjer ofte at det blir hardiskkræsj pga for høy minnehastighet ,men siden du ikke har overklokket FSB er sjangsen for det ganske liten. http://www.ocshoot.no/kabler.htm <--Det kan kanskje være noe du burde lese? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Prøv med en scandisk eller en analyse av harddisken. Analyseverktøy finner du produsentens supportside. Lenke til kommentar
^Chap^ Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 høres ut som et lite minne problem spør du meg... de 768 ramma, antar at det er 512 og en 256 brikke..? er de av samme merke? har datan funket normalt med win98 /2000 med samme hardware? om det er feilen vet jeg ikke.... kjører du på standard default virituell memory? hva med Direct X har du nyeste versjon? Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Jeg har scannet diskene det er ingen feil å oppdage. Systemet har kjørt klokkestabilt på Windows 2000 i nesten to år. Dog jeg kommer til å bytte ut kablene mine etter å ha lest den linken fra CFD. Får håpe det hjelper. Til det andre problemet mitt, noen forklaringer på hvorfor CPU'en yter 300MHz for dårlig ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg har scannet diskene det er ingen feil å oppdage. Hvis du bare har brukt scandisk så kan du ikke stole på at det ikke er disken. Som SirHartge sier, hent diagnoseverktøy. For å sjekke info på CPU bruker du WCPUID, finnes her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå