Mydog Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Som tittelen sier så har jeg 2 dsl tilkoblinger, kjører Vista 64 og har nettop byttet det ene modemet/ruteren på dsl nettet som jeg vil ha som default/hoved. Etter byttet kom det opp som nettverk 3 og nr 2 ble da hoved. Mulig jeg overser noe eller er helt grønn, men jeg finner ikke noe sted å sette prioritet på tilkoblingene i Vista(har gjort det før i xp). Noen som har noen gode råd eller tips? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Kjører ikke Vista selv men det er mulig det går ved å sette Metric til høyest på nettverkskortet med lavest prioritet. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Kjører ikke Vista selv men det er mulig det går ved å sette Metric til høyest på nettverkskortet med lavest prioritet. Takk for svar. Litt usikker på hvordan/hvor man gjør det, sitter på jobb nå med en laptopp og xp. Har du mulighet til å legge ut screenshot ev. beskrivelse av fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 På XP går man inn på egenskaper for TCP\IP , avansert IP setings.Der står den til automatisk som default men verdien kan forandres. Bruker ikke Vista så der vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 På XP går man inn på egenskaper for TCP\IP , avansert IP setings.Der står den til automatisk som default men verdien kan forandres.Bruker ikke Vista så der vet jeg ikke. Det er det likt i Vista og det fungerer Fant en beskrivelse av hvordan dette fungerer her: An explanation of the Automatic Metric feature for Internet Protocol routes Vet du om det går å bestemme hvilke applikasjoner som skal kjøre på det enkelte nett? (Eks firefox til det ene og Utorrent til det andre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå