Aero90 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei. Planen var å kjøpe en ca 40" stor LCD TV som er rask nok i systemet til å klare å kjøre pc spill gjennom DVI-HDMI med minimal forsinkelse. Samme gjelder da konsoller som PS3/Xbox360. Tven jeg sitter på nå, en Samsung "LE40M87BD", kan bare kjøre på 30Hz ved 1080p gjennom DVI-HDMI, vet ikke om det har så mye å si, men syns det var delvis merkelig å se på i forhold til en vanlig PC skjerm med over 70Hz på oppdateringsfrekvensen. Bildet generellt synest jeg også er meget bra, med fine sortnivåer, kontraster og farger og bildet flyter bra med ingen "glitches" (mulig jeg som ikke vet hva jeg snakker om, men jeg synest de er fine uansett) Det som værre er, er forsinkelser i bildet fra input fra tastatur f.eks Opera (trykke pil ned for å scrolle) så er den ekstremt minimal, men mulig å oppdage. I spill som GRID eller fps spill så er den nermere 200 ms, noe som ikke duger på langt nær. Tven sto i game mode. Så med mindre noen har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre med tven min for å få vekk den ekstremt store forsinkelsen i bildet, så er planen å skaffe seg en annen! Kritterier: Pris: rundt 10 000 Lyd: Uinteressant, har eget anlegg Bilde: Så lenge det har helt akseptable svartnivåer, konstrastnivåer, lysstyrke etc etc. Så er det helt fint. Men det er hovedsaklig mangel på forsinkelse i bildet jeg er ute etter. Har hørt mye bra om 40" A656 tven til Samsung. Men om noen har peiling og har testa hadde det vært fint om tilbakemelding Mvh Trond Ps: not so fun fact: Vet at forumnavnet mitt er skikkelig lame, og at jeg av en eller annen grunn klarte å overse at jeg trykket 90 og ikke 89, men det får bare være ;p Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har selv hatt A656 fra Samsung, og har bare gode erfaringer. Det er meget godt bilde, både når det gjelder spilling og Tv-titting. (Har brukt den til PS3, og digital-tv, SD og HD sendinger) Vil nok si at den er blant de beste 40" til under 10.000,-kr akuratt nå, så du vil nok ikke angre hvis du går for den! Lenke til kommentar
Aero90 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Jau, det er det jeg har hørt om den. Men spesifikt angående forsinkelser via DVI fra PCen til HDMI inngang på TV (ved hjelp av en overgang *duh* ), hva slags forsinkelser blir det på skjermen mens du spiller spill som du helst vil at ting går så raskt som mulig. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har ikke spilt PC spill på den, så har ikke merket det. Men har koblet opp laptopen via HDMI og sett HD-filmer på skjermen, og det fungerer knallbra. Men spilling via pc har jeg null erfaring med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå