HelloKjersti Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Virgin Galactic starter byggingen av verdens første kommersielle romflyplass. Les mer Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Da er det bare å starte å spare! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jøss, 1,4 millioner kroner. Det er jo "ingenting". Selv mannen i gata har jo råd til det om man bare selger huset. Her er det bare å spare ja. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 vel det var ikke billig å reise med fly i starten heller. men nå kan man jo komme seg fra trondheim til oslo for en 500lapp. så om 10-20 år så kan kanskje mannen i gata ta seg en tur ut i bane i steden for en tur til syden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Egentlig mange teknologier som kunne gjort dette drittbillig, ja det sa jeg ja. Men har ikke kommet ut av testfasene ennå, blandt annet ny type drivstoff som kan brukes i rommet. Blandt annet Helium 3 motorer som kan bringe mennesket fram og tilbake til Mars. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Helium 3 er et ekstremt sjeldent og ekstremt ettertraktet stoff. Altså ekstremt dyrt. Det er også ekstremt energikrevende å lage så med mindre energi blir gratis og det blir vanlig å ha partikkelakseleratorer i bakgården så er nok Helium 3 en ekstremt usannsynlig løsning på romfartskostnadene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Trenger ikke lage det, ifølge noe greier jeg leste finns det masse av dette på månen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg har lest det samme. Helium 3 er vist det eneste stoffet som er dyrt nok til at det er økonomisk lønnsomt å dra til månen for å utvinne det og frakte det til jorda. Men det gjør jo ikke akkurat billige romturer noe mer realistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå