ikodddddn Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er ganske lei av å høre på viftesus, harddisk vibrasjoner, og noe som eg tror er skjermkort resonans fra PCen(e), og ønsker å bygge en ny PC som ikke lager lyd/lager minimalt med lyd. PCen skal ikke brukes til gaming, men heller til lasting, litt datalagring, lokal server og vekkerklokke. Har ikke tenkt å bruke så mye penger. Tenkte først å bygge en maskin helt uten vifter, og heller ikke med vannkjøling, men tror det ikke er mulig uten at den blir kokvarm. Det blir sikkert noen få men store vifter og en viftekontroller eg går for. Trenger ikke skjermkort i PCen, bruker Remote desktop. Trenger egentlig bare å ha Gigabit ethernet, resten kan stort sett være drit. Har bare nesten bestemt harddisk for øyeblikket såvidt. Vurderte først en WD VelociRaptor siden den er 2.5" liten og genererer mindre varme og støy, men trenger egentlig ikke 10k rpm og den er dyr. Veldig. Tror det blir en WD GreenPower. Noen som har peiling på støysvake/lydløse komponenter? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Til kabinett så har du; Cooler Master Sileo 500 og NZXT Whisper Til PSU har du: Cooler Master Silent Pro og Chill Innovation CPU kjøler har du; Cooler Master Hyper Z600, Noctua, Nexus, Scythe og Thermalright Du kan til eksempel gå for et komplett Cooler Master sett? Sileo 500 + Silent Pro 500W PSU + Hyper Z600 kjøler. Dette skal komme på rundt 2000 kroner; 700 for kabinett, 300 for kjøler og 1000 for PSU. Lenke til kommentar
ikodddddn Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Whisper kabinettet er litt større enn hva eg trenger, men Sileo 500 så ganske nice ut. Ser ut til å ha det som skal til. Vet ikke om "anti-vibration HDD pads" holder det det lover da, ser litt plast-aktig ut. Ellers et supert kabinett, håper jeg. De andre Cooler Master produktene så også ut til å være midt i blinken. Vil helst ha passiv CPU kjøler, men blir det nok kjøling til CPUen i et sånt kabinett? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ideen fikk jeg fra denne testen av kabinettet: http://www.cpu3d.com/review/6712-1/coolerm...troduction.html Her ser man at Cooler Master Hyper Z600 passer godt til Sileo 500 kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå