Gå til innhold

Kopiere iTunes-bibliotek til en annen data

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått ny PC, og er derfor interessert i å kopiere biblioteket i iTunes på den gamle maskinen min til den nye. Problemet er bare at jeg ikke finner ut hvordan jeg gjør dette for å få alle filene riktig inn i iTunes på ny pc, og at det går an å spille av dem osv.

Så, hvordan får jeg kopiert biblioteket/spillelisten "Musikk" over til en annen iTunes?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du god organisering på filene dine så er saken grei. Men det er vel bare i korte trekk å få over hele musikksamlingen på en ekstern harddisk, legge det inn på den nye PC-en på ønsket plassering. Deretter bare tar du "fil" og "legg til mappe i bibliotek", finn mappen der all musikken er, og legg den inn. Da skal det legge seg inn akkurat likt som det lå på den gamle PCen. Litt banalt svar her, men tror jeg tolket spørsmålet ditt rett i det minste.

Til slutt (dette vet jeg ikke 100% sikkert om vil fungere) så finner du filen "iTunes library.itl" i Min Musikk/itunes/ på den gamle PCen, og limer den filen inn i tilsvarende mappe på den nye. (Den skal da erstatte en fil) Da vil du ha samme playcount på sangene som du hadde på den gamle PCen osv.

For at siste punkt skal fungere, så må all musikken ligge på identisk plassering på den nye PCen som den lå på den gamle.

Har du smelt alt inn i itunes-mappen din på den gamle PCen så velger du den enkle løsningen, og bare erstatter itunes-mappen (den i min musikk) på den nye PCen. Da trenger du ikke gjøre noe av det over. Håper det hjalp litt, selv om det var litt kronglete forklart. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...