wannabe-hacker Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg er straks 15 og har lyst til å starte med programering litt sånn på hobbybasis og lurte på basics i programering. jeg har mest lyst å lage smarte programmer til meg selv og kompiser og muligens spill etterhvert. så spørsmålet er altså hvilke programmer jeg burde bruke og slikt. Endret 5. januar 2009 av wannabe-hacker Lenke til kommentar
weibye Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg er 17 og har tenkt akkurat det samme, for en stund siden. Jeg har funnet mange forskjellige programmer for å lage spill, men uansett hva du tenker på å lage, så ikke tro at du kan laste ned noe, 3 - 4 klikk og du har et spill. Du har programmer som DX Studio og FPS Creator, men hvis du tenker på programmering, anbefaler jeg deg å lære deg C++, som er det kodingsspråket de fleste dataspill blir skrevet på. Du har også mange andre "programmeringsspråk" som Actionskript 1.0, 2.0 og 3.0 (Blir brukt i Flash) Java, Lua, Sun, Moon, og mange andre. C eller C++ er nok det som er kraftigs og raskest. Bra side for å lære deg C++ Her er det mange programmer for å lage spill Spill som World of Warcraft er skrevet i C++ og Lua Spill som Runescape er skrevet i Java Flash spill er skrevet i Actionscript Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dette er blitt debatert i hjel tidligere. En fordel å sjekke denne tråden og kom tilbake med ev. spørsmål etterpå. Så slipper man gjentagelser av alt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Skaff deg Python 2.5 med Komodo editoren, eller eventuelt Python versjonen av Netbeans. Så kan du lære deg enkel spelprogrammering med pygame bibloteket! Lenke til kommentar
wannabe-hacker Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Skaff deg Python 2.5 med Komodo editoren, eller eventuelt Python versjonen av Netbeans. Så kan du lære deg enkel spelprogrammering med pygame bibloteket! ok. skal kanskje prøve det :!: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ja, og du må bare spør! Å lage ein enkel figur du kan bevege rundt på skjermen er ca bare 50 linjer programmeringskode Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Skaff deg Python 2.5 med Komodo editoren, eller eventuelt Python versjonen av Netbeans. Så kan du lære deg enkel spelprogrammering med pygame bibloteket! Hvorfor python 2.5? Er det ikke bedre å holde seg oppdatert ved å bruke 2.6.1 eller 3.0? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Nei, Python 3 er eit framskritt, men mange av bibloteka fungerer ikkje. Python 3 er også foreløpig eindel treigare. Python 2.5 er safe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå