Gå til innhold

2 forskjellige oppløsninger fra skjermkort, går det ann?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en HTPC som er kopplet opp mot en en prosjektor (BenQ W5000), og en monitor (22" BenQ, men som bare har VGA :( )

Denne 22" skjermen har full HD oppløsning i følge produsent og ElPrice.. men den har som nevnt kun VGA, så den kan ikke vise full HD (skjønne det den som kan ... )..

Det jeg lurer på er om det mulig for skjermkortet (Radeon HD3850 )å kjøre feks 1024 * 768 til monitor, og 1920 * 1080 til prosjektor?? har prøvet, men får det liksom ikke til..

Klonemodus, og Theater mode.. er det jeg bruker nå.. men 22" skjermen fikser det ikke.. sukk..

Får vell kanskje bare bite i det sure epple, og kjøpe en skjerm som har DVI, og som tar 1920 * 1080.. (men ikke fra luringene på ElPrice)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er jeg klar over og det har jeg brukt hele tiden.. :)

Men det jeg spør om er:

Er det mulig å vise en lavere oppløsning på den ene skjermen og en høyere oppløsning på den andre?

eks:

skjerm 1: 1920 * 1080

skjerm 2: 1024 * 768

Lenke til kommentar
Ja, det kalles "dualview" og er meget vanlig.

det er jo fult mulig og kjøre 1920*1080 via vga ? hehe

ja det er mulig og kjøre to forskjellige oppløsniger, bare extend desktoppen din til to skjermer, så er det fritt frem og velge oppløsning :)

Bilde :

post-112614-1231179306_thumb.jpg

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei okasin

Jeg er snart i samme situasjon som deg, 1x pc - 1x 22" lcd(full hd med hdmi) og 1x full hd projektor(ikke handlet ennå)

Fikk du ordning på det? Jeg skal bruke 22" til surfing og spilling, så projektoren blir nok kun brukt til film og kanskje litt spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...