Nedward Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hei! Jeg driver og installerer Ubuntu 8.10, men så har jeg begynt å plages med å få det til å fungere. Etter instalasjonen så får jeg bare beskjed om at det ikke er en "bootable disk", det eneste som funker er å starte fra live cd. Hva er det som skjer?. Jeg har prøvd å fjerne oppstart fra cdrom i bios uten at det hjalp så mye. Endret 5. januar 2009 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Trodde du startet ubuntu opp først i live cd. Og at du valgte da, mens du ennå var inne på live cd, og innstallere ubuntu. Lenge siden jeg gjorde det nå, har brukt virtuell og wubi på de siste. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kan høres ut som du ikke har noen GRUB. Det var ikke noe som gikk galt under installasjonen? Noen feilmeldinger el.? Hvordan satt du opp partisjonene? Du kan også prøve å legge inn GRUB på nytt: Boot inn med LiveCDen, og følg stegene under Konfigurer oppstartmenyen nederst. Dette krever selvfølgelig at du har en fungerende ubuntu, bare uten en fungerende GRUB. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Jeg fikk til å installere det og starte det nå. Det er mulig at Ubuntuen ikke likte at jeg hadde en hardisk som primary slave og cdrom som master. Nå kjører jeg med en disk på sata og cdrom som primary master. Skal prøve å koble de to siste diskene på secondary. Har det forresten noe å si om den ene disken er formatert som ntfs mens resten er ext3?. Endret 6. januar 2009 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Er i såfall BIOS som synes det er trøblete. Men uansett, "cable select" ftw. EDIT: Og nei, det har ikke noe å si hva slags filsystemer andre disker har. Endret 6. januar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå