Svirre91 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har kjøpt nye bremsekalipere foran på min Volvo 760 sedan...på de gamle var det kun én tilkobling til bremseslange, mens på de nye er det to... Den gamle ser det ut til å være sveisa fra fabrikken... Fikk hjelp til å bytte, og lufte systemet foran, men har ikke pedal i det heletatt...kanskje litt virkning...ergo: har ikke bremsekraft på frambremsa lenger... Det synker heller ikke noe fra beholderen for bremseveska når man pumper med pedalen...(normalt skal veske forsvinne ut i systemet der du har åpnet en av luftepluggene, og utfører luftinga av bremsesystemet riktig...) Cluet er det at når jeg har koblet til på den ene (nederste), så fungerer bare den ene av de to tromlene som presser på bremseskiva...hvis jeg kobler til på den øverste så kommer trykket kun på den andre tromlen... Må jeg ha en overgang fra en til to bremseslanger, eller må jeg bytte til en annen kaliper igjen? Kaliperne er kjøpt hos Biltema... Takker for alle svar og tips... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er det flere lufteskruer på de caliperne? Iallefall på 240 etc så er det 3 lufteskruer mener jeg og huske, og må lufte på alle da. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Fant feilen... Var feilpakket fra levrandøren...240 kalipere var det...skal hente nye i dag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå