HeHauken Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tittelen sier vel egentlig det meste. Jeg er ute etter et "rimelig" teleobjektiv til D80. Noen forslag? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 "Rimelig" er et vidt begrep, så det kan være greit om du sier noe om hvor mye du kunne tenke deg å bruke. Hva det skal brukes til er også greit å vite litt om. Trenger du mye brennvidde eller er det viktigere med lysstyrke? Er vekt viktig? Behøver du bildestabilisering? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Har tenkt å bruke mellom 2 og 3 tusen på det, og jeg ser heller at det ligger ved den lavere delen av skalaen. Lysstyrke er viktigere enn brennvidde. Skal bruke det til litt forskjellig, så jeg ser etter et all-round-objektiv. Bildestabilisering hadde vært greit, men er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Du må nok opp i 4-5000 kronersklassen for å få noe særlig med bedre lysstyrke enn f/4-5,6 for Nikon. Sigma 50-150 f/2,8 ligger vel rundt den prisen. Nikons AF-S VR 55-200 f/4-5,6 ligger vel rundt 2000, men der får du ikke så mye lysstyrke. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Skal se nærmere på de nevnte objektivene:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå