ganilsen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Zatuu: http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready HD-ready 1080p er BRANSJEstandarden for FullHD-versjonen av "HD-Ready"begrepet. http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready#HD_r...29_requirements <-- mer om selve standarden. EDIT: "FullHD" = Skjermen har 1920x1080 bildepunkter, eller større. "FullHD 1080p" = Skjermen har 1920x1080 bildepunkter eller større, og kan vise progressive bilder i den oppløsningen. Hva progressivt er kan vi hoppe over å diskutere . Noen som tydeligvis kunne det. Men er ikke enig i begrepene dine rundt FullHD. Hvordan kan man ha FullHD uten progresivt bilde. 1080i støttes jo av begrepet HD Ready. Såvidt jeg vet finnes det ingen monitorer eller tv'er som støtter FullHD men ikke progressivt. Tar jeg feil her? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Du må nok kjøpe en dyrere vga kabel. Så spørsmålet er om du tjente noe på å gå for den billigste skjermen. Når fikk kvaliteten på kabelen noe å si for hvilken oppløsning du kan kjøre i? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Du må nok kjøpe en dyrere vga kabel. Så spørsmålet er om du tjente noe på å gå for den billigste skjermen. Når fikk kvaliteten på kabelen noe å si for hvilken oppløsning du kan kjøre i? Ja dette må være et av noen "gullkorn" i denne tråden. Tror jeg skal kjøpe meg briller slik at jeg får ENDA bedre oppløsning på skjermene mine! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 poenget er at kundebehandlingen kunne ha vært mye bedre det var derfor jeg lurte på om vi skulle svarte liste dem ( for en stund ) Ærlig talt, hvordan kan du sitte her og påstå det at en misforståelse skal gjøre at du skal bestemme at vi andre skal svarteliste Elprice på grunn av dette? Det er helt søkt, og hinsides urimelig! Likefullt er denne tråden full av synsing og antakelser som ikke hører hjemme her inne i det hele tatt. Hvorfor moderatorene lar bl.a. overskriften her passere, er meg uforståelig. Og nei - Jeg har ingenting med noe eller noen i Elprice å gjøre, for de av dere som følte dét måtte være noe å spørre om. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Er jo et spørsmålstegn i overskrifta. Dog har trådstarter fått svaret, så det burde vel strengt tatt stå løst bak overskrifta Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 eh ja.. men jeg har ikke funnet ut hvordan man endrer overskrifta.. Jeg har spurt om det her, men ingen har svart meg ennå.. Men ja saken er løst for lenge siden Men det var jo artif med denne diskusjonen, det re tydligvis mye uvitenhet rundt dette med HD, (jeg lærte ialefall mye ut av dette).. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Noen som tydeligvis kunne det. Men er ikke enig i begrepene dine rundt FullHD. Hvordan kan man ha FullHD uten progresivt bilde. 1080i støttes jo av begrepet HD Ready. Såvidt jeg vet finnes det ingen monitorer eller tv'er som støtter FullHD men ikke progressivt. Tar jeg feil her? HDReady er en standard som godkjenner enten et 1080i-signal eller 720p-signal. En eldre standard fra den tiden flat-tv var ny teknologi, og en del produsenter tok "snarveier" for å presse prisen ned. FullHD sier kun noe om oppløsningen, at den skal være 1920x1080. Ser du på VIDEOKAMERA har svært mange logoen "FullHD" på seg, samtlige filmer i 1920x1080i, ikke p. Når det gjelder TV'er så fantest det noen få som hadde FullHD-oppløsning men som ikke støttet progressivt signal i startfasen, dette er vel ca 2.5/3 år siden om jeg ikke husker feil. Men i dag ser jeg ingen slike produkter nei. 1080p betyr at skjermen har FullHD-oppløsning og støtter et progressivt signal. Og HDReady 1080p er den nye bransjestandarden, og tven må støtte en hel del for å få dette stempelet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 poenget er at kundebehandlingen kunne ha vært mye bedre det var derfor jeg lurte på om vi skulle svarte liste dem ( for en stund ) Ærlig talt, hvordan kan du sitte her og påstå det at en misforståelse skal gjøre at du skal bestemme at vi andre skal svarteliste Elprice på grunn av dette? Det er helt søkt, og hinsides urimelig! Likefullt er denne tråden full av synsing og antakelser som ikke hører hjemme her inne i det hele tatt. Hvorfor moderatorene lar bl.a. overskriften her passere, er meg uforståelig. Og nei - Jeg har ingenting med noe eller noen i Elprice å gjøre, for de av dere som følte dét måtte være noe å spørre om. gir de god service så kan de faktisk klare å beholde kunder . god service er å hjelpe kunden og oppklare misforståelser. kunder her var offer for en misforståelse og det virker som om Elprice ikke forstod det eller var helt villig til å oppklare det i begynnelsen. nå kan de gått hende at jeg tok lit hardt i da jeg foreslå å svarte liste dem for en stund.men det var min reaksjon der og da. dessuten så var det forslag om at man skulle vurdere svartelisting , ikke at man skulle gjøre det Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg synes likevel det blir for dumt om en forumbruker skal anbefale andre å svarteliste en butikk på bakgrunn av ett enkelttilfelle som likefullt egentlig aldri var noe problem, da trådstarter egentlig hadde fått en skjerm som støttet FullHD. Selv om vi har ytringsfrihet på dette forumuet i utstrakt grad, så må man tenke litt før man går ut og ytrer sin mening i ett så stort fora som dette, iallefall når det gjøres på vegne av andre på bakgrunn av en énsidig sak - En sak har ofte mer enn en side, det kan være lurt å trø varsomt i slike tilfeller. Nytter ikke å rope ulv for hver lille filleting som skjer, det kommer til syvende og sist iallefall ikke oss forbrukere til gode. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 tv2 hadde for noen år siden en sak med Elprise og når dette også kom opp aå reagerte jeg lit på det fordi jeg trodde at Elprise da hadde lært litt. men det virker som om det går i det samme . nå er ikke Elprise alene om slike saker. poenget er kunden må nærmest krangle eller mase på butikken for å få hjelp selv om det dreier seg om fillesaker som det i dette tilfellet var. her ville han bare ha en forklaring om alt var riktig for meg virket det som om denne forklaringen satt litt langt inne hos butikken . på en måte så kan man si at de var trenge med å forstå hva kunden ville. men hvorfor ville de selge han en DVI kabel til bruk med den tven når de (i det minste ) viste eller burde vite at den ikke kunne kobles til ? hadde jeg blir behandlet slik ville jeg begynt å lure på hva den selger drev på med og om han burde jobbet der eller om man kunnet stole på butikken eller produktet . det er den detaljen som gjør at man får litt negativ tanker om butikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå